fot. Materiały prasowe SAR
23 listopada, podczas Gali Konkursu Innovation w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie, wręczono nagrody twórcom za ich innowacyjność i najlepsze pomysły. Jury spośród wszystkich prac nagrodzonych złotem wybrało najlepszą pracę z wszystkich trzech kategorii oraz najlepszą kampanię społeczną.
Zobacz również
Nagrody otrzymali:
• Innovation of the Year – przyznano kampanii Telefon Anki. Audioreportaż stworzonej dla Storytel przez TWIN .collective i Panów Programistów.
• Charity of the Year – otrzymał projekt Hydrostacja FM stworzony przez Dentsu Creative dla Zarządu Zieleni m.st. Warszawy w Dzielnicy Wisła
Wrocław na ustach całej Europy. Reklama za 232 mln złotych dzięki finałowi Ligi Konferencji
Obradom ponad trzydziestoosobowego jury Innovation 2023 przewodniczyła Marta Życińska, Mastercard Europe, natomiast funkcję przewodniczących Jury pełnili:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
• Sebastian Szaraniec, Żabka Polska (Innowacje w biznesie)
• Iwona Jarosińska-Opiela, BNP Paribas Bank Polska (Innowacje w komunikacji)
• Rafał Madajczak, Gazeta.pl (Innowacje w mediach)
Prezentujemy 66 zwycięskich prac z 71 nominowanych w konkursie Innovation 2023. Pełne listy nagrodzonych oraz nominowanych dostępne są na stronie z nagrodami.
Agencją Mediową Roku zostało OMD, a 180heartbeats + JUNG V. MATT ogłoszono Agencją Komunikacyjną Roku. Natomiast, Gazeta.pl, ING Bank Śląski oraz Storytel otrzymali tytuł Reklamodawcy Roku. W tym roku po raz pierwszy zdecydowano się przyznać Nagrodę Specjalną: Partner Technologiczny Roku, którą otrzymali Panowie Programiści.
Ranking agencji w konkursie Innovation 2023:
W tym roku Komitet Organizacyjny Innovation przyznał również nagrody Game Changer, które otrzymali:
• Człowiek Roku – Mati Staniszewski i Piotr Dąbkowski, założyciele ElevenLabs
• Firma Roku – Mastercard oraz McCANN
• Wydarzenie Roku – Kampanie Profrekwencyjne
Konkurs Innovation przeznaczony jest dla projektów z obszaru biznesu, mediów i komunikacji wyznaczających nowe kierunki w tych obszarach. Doceniane są zarówno duże, wdrożone projekty, jak i te, które już powstały, ale póki co nie zdążyły jeszcze zbudować skali i wyników lub znajdują się na etapie prototypu. Innovation nagradza przede wszystkim nieszablonowość rozwiązań w danych kontekstach, a nie rezultaty ich wdrożenia. Głównym kryterium jest zmiana i potencjał jej oddziaływania w przyszłości.
Więcej na stronie: www.innovation.sar.org.pl.
PS Nowi członkowie Polskiego Klubu Brandingu SAR
Do Polskiego Klubu Brandingu dołączyła agencja 4/4 brand design (Czteryczwarte) oraz po dwóch latach przerwy, powróciła do niego agencja Soul & Mind Brand Design.
PS2 SAR wprowadza super ranking agencji, mediów i marek
Z inicjatywy SAR powstaje pierwszy, przekrojowy ranking agencji komunikacyjnych, mediowych oraz klientów – obejmujący wyniki z trzech konkursów: KTR, Innovation i Effie. Ranking SAR ogłoszony zostanie po raz pierwszy w listopadzie 2023 i będzie funkcjonował cyklicznie w kolejnych latach.