Większość z nas jest jednak tradycjonalistami i sylwestrowa noc w gronie „facebookowych przyjaciół”, niekoniecznie jest tym, co chcielibyśmy robić.
– Mimo, że media społecznościowe pochłaniają wiele naszego czasu, tak ważne kulturowo wydarzenia, jak Nowy Rok nadal wolimy celebrować w świecie rzeczywistym, z ludźmi dla nas bliskimi. Bez względu na zaawansowanie technologiczne i mody, ciężko będzie przekonać Polaków, żeby te nawyki kulturowe zmienili. Ta presja społeczna (ze strony rodziny i najbliższych) może być tak duża, że młodym ludziom wręcz nie wypada głośno powiedzieć, że w tak szczególnym dniu będą bawili się na Facebooku – mówi Wojciech Borowski, CEO McCann Worldgroup.
Zobacz również
Każdego roku setki ludzi deklaruje, że czują się rozczarowani tym, że ich marzenia dotyczące idealnej nocy sylwestrowej nie zrealizowały się. I co roku obiecują sobie, że w tym roku nie ruszą się z domu. McCann Worldgroup postanowiła zapytać Polaków, czy rzeczywiście zamiast wątpliwej jakości prywatki, czy zabawy masowej, wybraliby spędzenie ostatniej nocy w roku wyłącznie ze znajomymi z sieci?
Jak wynika z badania przeprowadzonego w drugiej połowie grudnia, 29% Polaków uważa, że Sylwestra lepiej spędzić w domu na portalach społecznościowych (np. Facebook) niż zmuszać się do zabawy. Dla większości jednak (47%) jest to nie do pomyślenia. Co ciekawe, najwięcej osób z tych, które preferują wirtualnego Sylwestra, to ludzie powyżej 65 roku życia (26%).
– Zauważyliśmy też, że aż 73% najmłodszych respondentów (18-24 lata), którzy przez cały rok spędzali większość swojego wolnego czasu w Internecie, deklaruje, że Sylwestra woli poświęcić zabawie w świecie rzeczywistym. Pytanie – czy wynika to z przesytu mediami społecznościowymi, czy z chęci sprostania oczekiwaniom rodziny i przyjaciół, by bawić się w ściśle określony sposób – zastanawia się Wojciech Borowski.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Co natomiast mają zrobić Ci, którzy nie mają pomysłu na spędzenie samotnej nocy sylwestrowej ani na portalach społecznościowych, ani poza domem? Im zawsze pozostaje transmitowane przez YouTube noworoczne odliczanie z Times Square. Albo – tradycyjnie – wieczór spędzony w towarzystwie ulubionego kanału telewizyjnego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie McCann Worldgroup na reprezentatywnej próbie Polaków (n=1066, błąd oszacowania = 3%) 18 grudnia 2013 r. metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo przez Instytut Badania Opinii Homo Homini.