29% Polaków woli spędzić Sylwestra na Facebooku niż zmuszać się do zabawy

Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie McCann Worldgroup, 1/3 Polaków, zamiast zmuszać się do noworocznej zabawy, woli zostać w domu i spędzać czas przed komputerem, czatując ze swoimi znajomymi z internetu.
O autorze
1 min czytania 2013-12-27

Większość z nas jest jednak tradycjonalistami i sylwestrowa noc w gronie „facebookowych przyjaciół”, niekoniecznie jest tym, co chcielibyśmy robić.

– Mimo, że media społecznościowe pochłaniają wiele naszego czasu, tak ważne kulturowo wydarzenia, jak Nowy Rok nadal wolimy celebrować w świecie rzeczywistym, z ludźmi dla nas bliskimi. Bez względu na zaawansowanie technologiczne i mody, ciężko będzie przekonać Polaków, żeby te nawyki kulturowe zmienili. Ta presja społeczna (ze strony rodziny i najbliższych) może być tak duża, że młodym ludziom wręcz nie wypada głośno powiedzieć, że w tak szczególnym dniu będą bawili się na Facebooku – mówi Wojciech Borowski, CEO McCann Worldgroup.

Każdego roku setki ludzi deklaruje, że czują się rozczarowani tym, że ich marzenia dotyczące idealnej nocy sylwestrowej nie zrealizowały się. I co roku obiecują sobie, że w tym roku nie ruszą się z domu. McCann Worldgroup postanowiła zapytać Polaków, czy rzeczywiście zamiast wątpliwej jakości prywatki, czy zabawy masowej, wybraliby spędzenie ostatniej nocy w roku wyłącznie ze znajomymi z sieci?

Jak wynika z badania przeprowadzonego w drugiej połowie grudnia, 29% Polaków uważa, że Sylwestra lepiej spędzić w domu na portalach społecznościowych (np. Facebook) niż zmuszać się do zabawy. Dla większości jednak (47%) jest to nie do pomyślenia. Co ciekawe, najwięcej osób z tych, które preferują wirtualnego Sylwestra, to ludzie powyżej 65 roku życia (26%).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Zauważyliśmy też, że aż 73% najmłodszych respondentów (18-24 lata), którzy przez cały rok spędzali większość swojego wolnego czasu w Internecie, deklaruje, że Sylwestra woli poświęcić zabawie w świecie rzeczywistym. Pytanie – czy wynika to z przesytu mediami społecznościowymi, czy z chęci sprostania oczekiwaniom rodziny i przyjaciół, by bawić się w ściśle określony sposób – zastanawia się Wojciech Borowski.

Co natomiast mają zrobić Ci, którzy nie mają pomysłu na spędzenie samotnej nocy sylwestrowej ani na portalach społecznościowych, ani poza domem? Im zawsze pozostaje transmitowane przez YouTube noworoczne odliczanie z Times Square. Albo – tradycyjnie – wieczór spędzony w towarzystwie ulubionego kanału telewizyjnego.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie McCann Worldgroup na reprezentatywnej próbie Polaków (n=1066, błąd oszacowania = 3%) 18 grudnia 2013 r. metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo przez Instytut Badania Opinii Homo Homini.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się