Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Kolor roku 2024 PANTONE wybrany! Będzie królowała brzoskwinia

Kolor roku 2024 PANTONE wybrany! Będzie królowała brzoskwinia
Poznaliśmy kolor roku ogłoszony przez Instytut PANTONE. W 2024 roku na szczycie popularności znajdzie się odcień przywołujący na myśl soczystą brzoskwinię.
O autorze
1 min czytania 2023-12-08

Jak co roku, Instytut PANTONE wytypował kolor, który w kolejnym sezonie wyznaczy trendy w rozmaitych branżach i będzie królował na wybiegach i ulicach międzynarodowych metropolii. Tym razem kapitule szczególnie przypadł do gustu odcień Peach Fuzz o sygnaturze 13-1023.

Wyborowi koloru roku każdorazowo towarzyszą niemałe emocje. Choć z pozoru może się wydawać, że nie ma on zbyt wiele wspólnego na przykład z branżą marketingową, to jednak instytut PANTONE okazuje się w rzeczywistości wyznaczać międzynarodowe trendy w rozmaitych dziedzinach.

Miękki koc i zachód słońca, czyli PANTONE 13-1023

Jak czytamy w uzasadnieniu wyboru: „[PANTONE Peach Fuzz to] Aksamitna, delikatna brzoskwinia, której wszechogarniający duch wzbogaca umysł, ciało i serce. Ciepły i przytulny odcień podkreślający nasze pragnienie bycia razem z innymi i uczucia, jakie to powoduje. PANTONE 13-1023 Peach Fuzz prezentuje świeże podejście do nowej miękkości. Subtelnie zmysłowy […] przynosi uczucie czułości i przekazuje przesłanie troski i dzielenia się, wspólnoty i współpracy”.

W dosłownym tłumaczeniu Peach Fuzz oznacza brzoskwiniowy meszek i słusznie przywodzi na myśl delikatność, miękkość i subtelność. Barwa roku 2024 ma swoim odcieniem i nasyceniem otulać i sprawiać, że, otaczając się nią, zyskamy błogość i dobry nastrój. Warto wspomnieć, że podobny kolor został już wybrany przez Instytut w 2019 roku. Wówczas na całym świecie królował odcień Living Coral, czyli koralowy róż nawiązujący m.in. do jednego z głównych składników raf podwodnych.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Instytut Koloru PANTONE wyznacza trendy (w RTM)

Ogłoszenie nowego koloru roku to dla wielu marek okazja do przygotowania i podzielenia się efektami pracy nad real time marketingiem. W przypadku PANTONE świetnie radzi sobie choćby IKEA, która od wielu lat publikuje w internecie krótkie i jasne kreacje prezentujące wybraną barwę i nawiązanie do sklepów meblowych.

fot. NowyMarketing.pl

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wśród marek, które postanowiły skorzystać z koloru roku w tym lub ubiegłych latach, są też m.in.:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kubota

Zdjęcie główne: Facebook

Lidl

fot. Facebook

Motorola

fot. Facebook

A wy jakie przykłady real time marketingu z kolorem roku PANTONE 2024 widzieliście? Dajcie znać w komentarzach!

Zdjęcie główne: Facebook

PS PANTONE wybrał kolory na sezon wiosna – lato 2023

10 głównych odcieni sezonu, a także 5 odcieni „nowej klasyki” będą dominować w sezonie wiosna-lato 2023. Nowe kolory od Pantone z pewnością pojawią się w modzie, designie i innych przejawach trendów.

PS2 Oto najbrzydszy kolor na świecie

Pantone 448 C to oznaczenie jakie nosi najbrzydszy kolor na świecie. Zostanie on wykorzystany na opakowaniach papierosów w Europie. W Australii pojawił się już wcześniej.