Jak co roku, Instytut PANTONE wytypował kolor, który w kolejnym sezonie wyznaczy trendy w rozmaitych branżach i będzie królował na wybiegach i ulicach międzynarodowych metropolii. Tym razem kapitule szczególnie przypadł do gustu odcień Peach Fuzz o sygnaturze 13-1023.
Wyborowi koloru roku każdorazowo towarzyszą niemałe emocje. Choć z pozoru może się wydawać, że nie ma on zbyt wiele wspólnego na przykład z branżą marketingową, to jednak instytut PANTONE okazuje się w rzeczywistości wyznaczać międzynarodowe trendy w rozmaitych dziedzinach.
Zobacz również
Miękki koc i zachód słońca, czyli PANTONE 13-1023
Jak czytamy w uzasadnieniu wyboru: „[PANTONE Peach Fuzz to] Aksamitna, delikatna brzoskwinia, której wszechogarniający duch wzbogaca umysł, ciało i serce. Ciepły i przytulny odcień podkreślający nasze pragnienie bycia razem z innymi i uczucia, jakie to powoduje. PANTONE 13-1023 Peach Fuzz prezentuje świeże podejście do nowej miękkości. Subtelnie zmysłowy […] przynosi uczucie czułości i przekazuje przesłanie troski i dzielenia się, wspólnoty i współpracy”.
W dosłownym tłumaczeniu Peach Fuzz oznacza brzoskwiniowy meszek i słusznie przywodzi na myśl delikatność, miękkość i subtelność. Barwa roku 2024 ma swoim odcieniem i nasyceniem otulać i sprawiać, że, otaczając się nią, zyskamy błogość i dobry nastrój. Warto wspomnieć, że podobny kolor został już wybrany przez Instytut w 2019 roku. Wówczas na całym świecie królował odcień Living Coral, czyli koralowy róż nawiązujący m.in. do jednego z głównych składników raf podwodnych.
Instytut Koloru PANTONE wyznacza trendy (w RTM)
Ogłoszenie nowego koloru roku to dla wielu marek okazja do przygotowania i podzielenia się efektami pracy nad real time marketingiem. W przypadku PANTONE świetnie radzi sobie choćby IKEA, która od wielu lat publikuje w internecie krótkie i jasne kreacje prezentujące wybraną barwę i nawiązanie do sklepów meblowych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
fot. NowyMarketing.pl
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wśród marek, które postanowiły skorzystać z koloru roku w tym lub ubiegłych latach, są też m.in.:
Kubota
Zdjęcie główne: Facebook
Lidl
fot. Facebook
Motorola
fot. Facebook
A wy jakie przykłady real time marketingu z kolorem roku PANTONE 2024 widzieliście? Dajcie znać w komentarzach!
Zdjęcie główne: Facebook
PS PANTONE wybrał kolory na sezon wiosna – lato 2023
10 głównych odcieni sezonu, a także 5 odcieni „nowej klasyki” będą dominować w sezonie wiosna-lato 2023. Nowe kolory od Pantone z pewnością pojawią się w modzie, designie i innych przejawach trendów.
PS2 Oto najbrzydszy kolor na świecie
Pantone 448 C to oznaczenie jakie nosi najbrzydszy kolor na świecie. Zostanie on wykorzystany na opakowaniach papierosów w Europie. W Australii pojawił się już wcześniej.