Bakalland wprowadza nową linię produktów obrandowanych na licencji filmu Akademii Pana Kleksa. Ten kolejny etap strategii odświeżenia wizerunku zaowocuje wejściem w kategorię produktów dla dzieci, w której marka nie była do tej pory obecna – płatki śniadaniowe. Nowa adaptacja Akademii Pana Kleksa jest kierowana do dzieci w wieku od 5 do 14 lat, co wpisuje się w strategię odmłodzenia już 32-letniej marki. W 2022 roku Bakalland połączył się z marką Purella, a fuzja brandów znana jest pod nazwą FoodWell.
– Zarówno rozmach samego filmu, będącego ogromnym projektem z doskonałą obsadą, jak i sentyment, którym darzona jest postać Pana Kleksa przez pokolenia dzisiejszych czterdziesto-, pięćdziesięciolatków, gwarantują sukces kinowy. Chętnie włączyliśmy się do tego projektu, żeby pogłębić zaufanie do naszych marek w tej grupie. Równocześnie, chcemy zachęcić najmłodszych konsumentów do sięgnięcia po nowość – wierzymy, że jeśli raz spróbują naszych produktów z linii Kleks, zostaną z nami na dłużej – mówi Marian Owerko, prezez Zarządu FoodWell.
Zobacz również
Z użyciem filmowej licencji będą produkowane takie kategorie Bakallandu jak płatki śniadaniowe, batony zbożowe i żelki. Marka stawia na naturalne przekąski, więc wszystkie słodkości pozbawione są sztucznych dodatków, syropu glukozowo- fruktozowego i oleju palmowego. Żelki to same owoce wzbogacone w witaminę C. Brak żelatyny sprawia, że są odpowiednie również dla wegan. Marka robi także ukłon w stronę rodziców, którzy preferują dla swoich dzieci przekąski naturalne i lepszej jakości – dlatego płatki śniadaniowe są wzbogacone w witaminy oraz żelazo.
Marka Delecta na licencji Akademii Pana Kleksa wprowadza też nowe warianty ciast do własnego wypieku oraz nowe smaki kisieli i budyni. Linia Kleks to kolorowe i smaczne desery w ulubionych smakach dzieci. Kisiele i budynie zyskały nowe, subtelne w odbiorze receptury. Popularne babeczki i kruche piegusy mają zachęcić do spędzania czasu w rodzinnym gronie.
– W tych kategoriach produktów mamy wyłączność licencyjną na rynku. Wszystkie opakowania produktów w licencji zawierają komunikację o filmie oraz wizerunki aktorów. Dodatkowo w filmie znajdzie się product placement – w dwóch ujęciach Ptak Mateusz próbuje żelków cytrynowych. Umowa licencyjna została podpisana na dwa lata z możliwością jej przedłużenia – już planujemy rozszerzenie oferty o kolejne smaki, w zależności od aktualnych potrzeb rynkowych – dodaje Marian Owerko.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Nowe i odświeżone produkty zaczną pojawiać się na rynku od grudnia, a w styczniu będą dostępne w większości sklepów w całej Polsce. Premiera filmu zaplanowana jest na 5 stycznia 2024 roku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing