Moneta z twarzą małego chłopca sposobem na nagłośnienie problemu zaginionych dzieci

Moneta z twarzą małego chłopca sposobem na nagłośnienie problemu zaginionych dzieci
Wiecie, co ile na terenie Europy ginie dziecko? Co dwie minuty. Niektóre z tych zaginięć kończą się pomyślnie - powrotem malucha do domu. Jednak nie wszyscy mają tyle szczęścia i wciąż istnieją setki, a może nawet tysiące rodzin, których dotknęła podobna tragedia. Stowarzyszenie Child Focus postanowiło nagłośnić ten problem w niestandardowy i ciekawy sposób. Jesteście ciekawi jak? Zapraszam do dalszej części tekstu.
O autorze
2 min czytania 2024-01-03

Problem związany z zaginięciami dzieci na terenie całej Europy jest niezmiennie aktualny od wielu lat. Giną nie tylko maluchy, ale też nastolatkowie, a zrozpaczeni rodzice potrafią latami czekać w nadziei, że ich ukochana pociecha w końcu się odnajdzie. 

Nagłośnieniem tego tematu postanowiło zająć się belgijskie Stowarzyszenie Child Focus – i zrobiło to już jakiś czas temu, bo w 2016 roku. „Jak?” – zapytacie. Otóż, poprzez wprowadzenie na rynek specjalnej monety o nominale 2 euro, która przedstawiała twarz 2-letniego chłopca – Liama Vanden Brandena – zaginionego w 1996 roku. 

Od inicjatywy Stowarzyszenia minęło już kilka dobrych lat, ale niestety, problem zaginięć wciąż jest aktualny. „Monety nadziei”, bo tak nazywają się egzemplarze z wizerunkiem Liama, zostały wydane nakładem liczonym w milionach sztuk i do dziś „podróżują” po świecie, tym samym podtrzymując pamięć ludzi o zaginięciu malucha. 

Wyjątkowa inicjatywa

Belgijska organizacja przy wsparciu agencji Wunderman Thompson zdecydowała się w tym roku na stworzenie wyjątkowej kampanii, której celem było przypomnienie ludziom, że bardzo często to właśnie dzięki ich szczodrości i przekazywanym do Stowarzyszenia darowiznom, odnalezienie dzieci staje się możliwe.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Źródło: Child Focus

Kampania została zapoczątkowana przy okazji Międzynarodowego Dnia Zaginionych Dzieci i odbiła się szerokim echem w mediach. Każdy, kto wszedł w posiadanie wyjątkowej monety z wizerunkiem zaginionego 2-latka, został zaproszony do opublikowania jej zdjęcia – po to, aby maluch nigdy nie został zapomniany. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pierwsze efekty kampanii 

Kampania przyniosła też już pierwsze pozytywne efekty. Dzięki niej udało się odnaleźć zaginionego prawie rok temu chłopcaSofi Mansour. Ponadto kampania dotarła do ponad 70 milionów osób i wygenerowała blisko 180 milionów wyświetleń na całym świecie, co jest naprawdę fantastycznym wynikiem. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dzisiaj Stowarzyszenie Child Focus oferuje wszystkim będącym w posiadaniu wyjątkowych monet, aby przekazali je do nich. Celem jest oczywiście zachęcenie ludzi do wpłacania darowizn.

Fot. Child Focus

PS #FindHope: Brazylijska organizacja pozarządowa pomaga szukać zaginione osoby za pomocą popularnych hashtagów na Instagramie

Niestety, nie wszystkie dzieci mają ciepły, kochający dom i słodkie święta. Dla tysięcy z nich jest to czas tak samo gorzki i samotny, jak każdy inny dzień – wypełniony awanturami, strachem i głodem. SOS Wioski Dziecięce rozpoczynają kampanię, której celem jest zebranie środków na organizację świąt Bożego Narodzenia dla najbardziej potrzebujących dzieci.

PS2 Klub AS Roma pomaga w poszukiwaniu zaginionych dzieci, ogłaszając nowe transfery piłkarskie

Klub piłkarski AS Roma postanowił zaangażować się w poszukiwanie zaginionych na całym świecie dzieci – teraz przy każdym wideo informującym o nowym transferze piłkarskim pojawią się zdjęcia młodych osób, które są poszukiwane.