Pamiętacie, jak pisaliśmy o wpadce wizerunkowej Chiary Ferragni, która była związana z oszustwem, za które odpowiedzialna była przedsiębiorczyni? Odpowiedzią włoskiego UOKiK-u na tę aferę jest publikacja nowego zbioru przepisów, regulujących aktywność influencerów w mediach społecznościowych.
Nowe normy będą obowiązywać wszystkich tych, których profile w mediach społecznościowych są obserwowane przez co najmniej milion osób. Zgodnie z wprowadzonymi zasadami, treści reklamowe mają być wyraźnie oznaczane w sposób pisemny, a także muszą być zgodne z zasadami poszanowania podstawowych praw człowieka.
Zobacz również
Urząd Regulacji Komunikacji podkreślił, że praca nad nowymi przepisami rozpoczęła się jeszcze przed wybuchem afery z Ferragni, a konieczność ich publikacji jest związana z „rosnącym znaczeniem i szerzeniem się aktywności influencerów, którzy tworzą, produkują i rozpowszechniają wśród odbiorców treści audiowizualne i ponoszą za nie odpowiedzialność edytorską“.
Głośna afera, w której centrum znajduje się Chiara Ferragni, pociągnęła za sobą pojawienie się postulatów, wedle których powinny zostać wprowadzone również jasne reguły przeprowadzania akcji charytatywnych.
PS UOKiK przedstawia rekomendacje dotyczące oznaczania reklam w social mediach
Prezes UOKiK wydał rekomendacje dotyczące oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych. Dokument ma stanowić wsparcie zarówno dla użytkowników social mediów, jak i twórców internetowych, współpracujących z nimi agencji reklamowych i reklamodawców.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS2 UOKiK wydał rekomendacje dla influencerów. Jak dokument wpłynie na reklamy w social mediach? [opinie]
Prezes UOKiK wydał długo wyczekiwane rekomendacje dotyczące oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych. Co na temat nowego dokumentu mówią eksperci?
Słuchaj podcastu NowyMarketing