W ostatniej kampanii marka Kubota żonglowała skojarzeniami związanymi z odpoczynkiem, dobrym samopoczuciem i szeroko pojętym komfortem.
Osią tych działań stał się cykl spotów video, których wspólnym mianownikiem i – dosłowną – podstawą komfortowych sytuacji były klapki Kubota, a dokładnie modele Kubota Rzep 2.0 i Rzep 2.0 Tech, które w kampanii pojawiły się na pierwszym planie.
Zobacz również
– Działania zrealizowane w ramach kampanii wygenerowały prawie 12 mln zasięgu, a sama „Podstawa komfortu” stała się dla nas dobrym powodem do rozwoju kolejnego kanału marki – profilu na Tiktoku. Budowanie aktywności w tej przestrzeni pozwala nam docierać do jeszcze szerszego grona odbiorców – również tych młodszych – mówi Paweł Dąbrowski, Marketing & e-Commerce Director Kubota S.A.
W kampanii udział wzięli również popularni influencerzy – wśród zaangażowanych twórców znaleźli się m.in. Szczepanikov, Leśnior, Joanna Toboła-Pieńczak oraz Marta Moczydłowska (Lempapilo).
– Od początku reaktywacji marki Kubota wiedzieliśmy jedno – nawiązanie do mody lat 90. jest nietrwałe, a ironiczne reintepretowanie ikonografii produktu to trend, który również z czasem wytraci pęd. Rozwiązaniem na to miało być zakorzenienie marki w ponadczasowym, istotnym kodzie kulturowym – niezależnym od sezonowości i czytelnym międzygeneracyjnie. Tym kodem stał się dla nas komfort i wszystko, co z nim związane – selfcare, radość z życia, otwartość na różnorodność oraz luz i swoboda – komentuje Alina Sztoch, CEO & co- founder Kubota S.A.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Za realizację spotów video dostępnych w serwisie YouTube odpowiadały agencje Tigers oraz SCPROJECTS.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Źródło: materiały prasowe Kubota