Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Havas Prosumer publikuje raport nt. zdrowia psychicznego oczami Polaków

Havas Prosumer publikuje raport nt. zdrowia psychicznego oczami Polaków
Zespół badaczy agencji Havas opracował wyniki kolejnego raportu z serii Havas Prosumer dotyczącego zdrowia psychicznego Polaków.
O autorze
2 min czytania 2024-01-16

W Polsce coraz częściej mówi się o pogarszającym się zdrowiu psychicznym Polaków, a kryzys polskiej psychiatrii dziecięcej niezmiennie pozostaje jednym z ważniejszych problemów do rozwiązania.

Skutki pandemii COVID-19, wojna w Ukrainie, rosnąca inflacja – to wszystko negatywnie odbija się na zdrowiu psychicznym Polaków. Ponad 42% z nich mierzy się z chronicznym zmęczeniem, 37% z zaburzeniami snu, a blisko 1/3 stale towarzyszy poczucie lęku.

Źródło: materiały prasowe Havas Polska

Co ważne, problemy czy trudności ze zdrowiem psychicznym dotykają każdego z nas, a im młodsze pokolenie, tym problemy ze zdrowiem psychicznym bardziej powszechne. Wśród przedstawicieli pokolenia „Z” tylko ¼ badanych nie deklaruje żadnych problemów związanych ze zdrowiem psychicznym, podczas gdy wśród badanych z pokolenia Baby Boomers odsetek ten wynosi 41%.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Skąd biorą się nasze problemy psychiczne?

To przede wszystkim kwestie osobiste – problemy w związku czy trudna sytuacja w rodzinie. Nie bez znaczenia są również czynniki zewnętrzne – kryzys ekonomiczny czy wojna w Ukrainie (szczególnie dotkliwa dla przedstawicieli najstarszej generacji). Z kolei dla Millenialsów i przedstawicieli pokolenia „X” dużym obciążeniem jest praca.

Najnowsze badanie Havas jest drugim po zeszłorocznej edycji Meaningful Brands, które skupia uwagę na długofalowych społecznych efektach wywołanych przez pandemię COVID-19 i nakładających się kryzysach. 30% wszystkich Polaków odczuwa większy lęk i stres obecnie niż przed 2020 rokiem.
W ostatnich latach staliśmy się społeczeństwem bardziej świadomym w kwestiach związanych z psychiką – zdecydowana większość z nas określa zdrowie psychiczne jako jeden z najpoważniejszych problemów naszych czasów. Cieszyć powinien fakt, że aż 80% deklaruje, że zdrowie psychiczne jest dla nich równie ważne jak fizyczne.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Źródło: materiały prasowe Havas Polska

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Ten zwrot ku dbaniu o własny wellbeing nie jest obojętny biznesowi. Zaangażowane marki nie mogą przejść obojętnie obok jednego z bardziej rażących powodów do niezadowolenia konsumentów. Tematem tym powinny zainteresować się szczególnie te brandy, które kierują swoje działania marketingowe do młodszych grup celowych. Prawie połowa przedstawicieli pokolenia „Z” (48%) deklaruje, że w ciągu ostatniego półrocza zmagała się z uczuciem stałego napięcia, lęku i zamartwiania się.

Badanie „Zdrowie psychiczne oczami Polaków” porusza jeszcze jeden ważny aspekt – w czasach gdy więcej młodych ludzi w sytuacjach stresowych ucieka do social mediów (31%), niż rozmawia z przyjaciółmi (30%) lub rodziną (29%), rosną naciski na korporacje zarządzające mediami społecznościowymi i dotyczące brania odpowiedzialności za zdrowie psychiczne swoich użytkowników. Tego zdania jest prawie 2/3 wszystkich Polaków.

Co więcej, 60% „Zetek” ocenia pozytywnie pomysł zaangażowania się marek w edukację w kwestiach zdrowia psychicznego. Jak wynika z flagowego badania Havas Media Network „Meaningful Brands”, aż 71% konsumentów uważa, że marki powinny robić więcej, aby wspierać ich zdrowie i samopoczucie, ale praktycznie tyle samo (72%) czuje się zmęczonych ciągłym udawaniem, że firmom zależy na czymś innym, niż własnym zysku.

Pełny raport:

Informacje o badaniu:

  • Typ: CAWI (Computer Assisted Web Interviewing).
  • Grupa docelowa: wszyscy dorośli (18+).
  • Liczba respondentów: 1047.
  • Okres badania: grudzień 2023.