Raport „State of online events”: najwięcej wydarzeń w czwartki

Raport „State of online events”: najwięcej wydarzeń w czwartki
Rekordzista zorganizował 6619 wydarzeń online w ciągu roku. Polski ClickMeeting podsumowuje rok 2023.
O autorze
2 min czytania 2024-01-16

Jak wynika z najnowszych danych zebranych w raporcie „State of online events”, rynek webinarów i spotkań online staje się coraz bardziej profesjonalny. Eksperci korzystający z różnych formatów i bogatych funkcji wydarzeń online odpowiadają za 26 proc. spotkań na całej platformie ClickMeeting. Dlatego tegoroczna analiza po raz pierwszy zawiera odrębną kategorię dotyczącą tzw. power userów. Rekordzista całej platformy – szkoła specjalizująca się w nauce języków orientalnych – zorganizował w ciągu roku 6 619 wydarzeń, w których udział wzięło 23 831 uczestników.

Średnio 650 uczestników na webinar w roku

Webinary umożliwiają dziś uczestnikom komunikację z dowolnego miejsca na świecie, poszerzanie zakresu kompetencji oraz promowanie marek, a to wiąże się ze wzrostem zainteresowania tym formatem. Podsumowanie dokonane przez KlickMeeting pokazuje, że w 2023 roku:

  • pojedynczy użytkownik platformy zorganizował średnio 47 wydarzeń,
  • gromadził na nich przeciętnie niemal 14 uczestników, co daje 650 osób w skali roku,
  • spotkanie online trwało średnio 106 minut,
  • a odbiorcy uczestniczyli w nich aktywnie przez 68 proc. czasu.

Co więcej:

  • uśredniona sesja użytkownika wynosiła 71 minut,
  • a najwięcej wydarzeń organizowano w czwartek. Na kolejnych pozycjach uplasowały się wtorek oraz środa.
  • Najchętniej wybieraną godziną na przeprowadzenie webinaru na polskim ClickMeeting była natomiast godz. 16:00.

fot. Materiały prasowe ClickMeeting

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W podsumowaniu opublikowanym przez ClickMeeting znalazło się również miejsce na informację dotyczące najchętniej wykorzystywanych narzędzi. Mowa kolejno o: prezentacji (używanej przez 54,4 proc. osób), dzieleniu się ekranem (17,7 proc.) i interaktywnej tablicy (8,1 proc.).

Zmiany w organizacji wydarzeń — rosnąca profesjonalizacja

Jak wynika z raportu „State of online events”, tzw. power userzy odpowiadali za 26 proc. wydarzeń zorganizowanych na platformie ClickMeeting w 2023 roku. Coraz większa liczba takich użytkowników świadczy o rosnącej profesjonalizacji w branży webinarów i spotkań online. Średnio power user przeprowadził na platformie ClickMeeting nawet 85 wydarzeń rocznie, czyli o 81 proc. więcej niż statystyczny użytkownik tradycyjny.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Wydarzenia te zgromadziły średnio 933 uczestników w skali roku.
  • Sesja trwała średnio 72 minuty,
  • a przeciętnie wydarzenie organizowane przez power usera trwało 112 minut.

Rekordzista z branży edukacyjnej. Eksperci monetyzują swoją wiedzę

Tegoroczne dane z raportu „State of online events” pokazują, że rekordzistą pod względem liczby wydarzeń i uczestników był lider branży edukacyjnej. Szkoła języków orientalnych w 2023 roku zorganizowała ponad 6,5 tys. wydarzeń, co daje rekordową liczbę 130 wydarzeń tygodniowo. To o 13 983 proc. więcej niż przeciętny użytkownik platformy. Przekłada się to również na olbrzymią łączną liczbę uczestników, których było 23 831.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcie główne: Freepik