Da Grasso, lider rynku gastronomicznego, od ponad roku również integralna część TEPC, zmienia identyfikację wizualną. Nowa strategia komunikacji graficznej to odejście od
dotychczasowej konwencji ku czemuś nowemu, świeżemu i odważnemu.
fot. Materiały prasowe Da Grasso
Zobacz również
– Analizując dotychczasową strategię marki, doszliśmy do wniosku, że konieczne są głębokie zmiany. Po gruntownych badaniach i pracach nad strategią, nadeszła pora na rozpoczęcie procesu rebrandingu, którego elementy już od pewnego czasu można obserwować między innymi na naszych profilach w mediach społecznościowych i w materiałach reklamowych. Zmiany będą wprowadzane stopniowo, ale klienci z pewnością zauważą różnicę – podkreśla Rafał Piasecki, Manager Operacyjny ds. Marketingu i Sprzedaży Da Grasso.
fot. materiały prasowe Da Grasso
Współpraca z łódzkimi artystami i nowe hasło
Nowa komunikacja wizualna Da Grasso czerpie inspiracje z przeszłości, ale też ukazuje ją w zupełnie nowym świetle. Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Re–stylizowaliśmy logo oraz przewodni motyw graficzny, skorygowaliśmy barwy marki, stworzyliśmy nowy porządek typograficzny i dodaliśmy system ilustracji, których głównym nośnikiem będą wlepki. Słynna krata nie znika z pudełek, ani z identyfikacji. Gubi jednak charakter obrusa, a zyskuje skojarzenia z pikselami i szachownicą. Odrywa się od stołu w kierunku zabawy – tłumaczy Łukasz Słotwiński, Chief Happiness Officer, Redkroft.
Niezwykłym dopełnieniem nowej identyfikacji są naklejki, które z czasem staną się platformą dla lokalnych artystów. Przy tworzeniu pierwszej edycji wlepek, odnoszącej się do łódzkich korzeni marki, Da Grasso nawiązało współpracę z utalentowanym lokalnym twórcą — Bartkiem ILLCAT™ Bojarczukiem. Pizzeria zmienia także hasło i całą narrację brandu, opartą na motywie wolności i słowach: „Wszystko dobrze!”, mających być wyrazem troski i serdecznym zaproszeniem do odkrywania nowych smaków.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
fot. Materiał prasowe Da Grasso
– Wprowadzamy bardziej swobodny styl komunikacji, który oddaje charakter pizzy jako potrawy łączącej ludzi. Zmiana, której jesteśmy świadkiem, otwiera nowy rozdział w historii marki — podsumowuje Rafał Piasecki, Manager Operacyjny ds. Marketingu i Sprzedaży Da Grasso.
Za rebranding odpowiada agencja Redkroft. Działania w mediach społecznościowych realizowane są przez Altavia Kamikaze K2, dział marketingu i kreacji Da Grasso pełni natomiast kluczową rolę w zarządzaniu reklamą dla franczyzobiorców i komunikacją reklamową w lokalach. Obsługą PR zajmuje się agencja Garden of Words.
Zdjęcie główne: materiały prasowe Da Grasso