Przygotowywanie posiłków to dla części z nas przykry obowiązek, ale nie brakuje i tych, dla których gotowanie to pasja. A gdyby tak, gotując, móc przy okazji doskonalić się w swoim zawodzie? Taką szansę chirurgom daje publikacja zatytułowana „Książka kucharska kardiochirurga”, za której powstaniem stoi niecodzienne trio.
Firma z branży medtech — Getinge, właściciel, wyróżnionej dwiema legendarnymi gwiazdkami Michelin restauracji — Fredrik Berselius i wybitny nowojorski chirurg sercowo-naczyniowy — dr Nirav Patel, wspólnie stworzyli książkę zawierającą „chirurgiczne” przepisy. W skład wydawnictwa wchodzi opis przygotowania dziewięciu różnych dań, a łączy je to, że aby się udały — konieczna jest chirurgiczna precyzja.
Zobacz również
fot. getinge.com
Z książką kucharską (dla) kardiochirurgów w kuchni, można przygotować m.in. seriolę olbrzymią z zielonym agrestem, pieczoną przepiórkę z truflą i rampą, dziczyznę i kapustą włoską i przegrzebki wraz z rzepą w bulionie.
Książka kucharska, która poprawia zręczność
– Specjalna książka kucharska dla kardiochirurgów – do treningu zręczności. Po prostu nie mogłam powiedzieć <<nie>>. Zręczność prowadzi do precyzji. Bez precyzji operacja nie jest skuteczna, więc trzeba zrozumieć, jak ważne jest bycie zwinnym i precyzyjnym bez wysiłku. Nietrudno dostrzec podobieństwa z kuchnią na najwyższym poziomie – zauważa dr Patel, mający na koncie kilkaset operacji rocznie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Wewnątrz książki znajdziemy przepisy, podczas realizowania których miłośnicy kuchni muszą wykazać się m.in. umiejętnościami precyzyjnego cięcia, szycia chirurgicznego, preparowania anatomicznego i a także zdolności koncentracji. Jak przekonują autorzy, każda z nich przyda się zarówno w kuchni, jak i na sali operacyjnej. Ponadto, na kolejnych stronach nie brakuje opowieści chirurga i szefa kuchni o zdobywaniu doświadczenia i roli zręczności w codziennej pracy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
fot. getinge.com
Poza wydaniem książki, w ramach projektu zrealizowano również dokumentalne video, w którym można zapoznać się z kulisami powstawania tego pomysłu i posłuchać wywiadów z twórcami. Stworzono również landing page dedykowany „Książce kucharskiej kardiochirurga”, a także treści publikowane w mediach społecznościowych. Za realizację kampanii odpowiada kolektyw kreatywny Forsman & Bodenfors.
Zdjęcie główne: Little Black Book
PS Książka, którą przeczytasz, dopiero gdy zmarzną Ci ręce
Wyjątkowa książka na polskim rynku wydawniczym. Książka, której nie przeczytasz, dopóki nie zmarzniesz. Fundacja Kapucyńska i Grupa Walk tym nietypowym pomysłem chce zwrócić uwagę na ważny problem.
PS2 Kartka, która może uratować życie — polska kampania podbija świat
Agencja Grey Group Poland stworzyła kampanię, która miała na celu przeciwdziałanie zatruciu czadem. O akcji napisały największe media branżowe.
PS3 Reklama drukowana – przegląd kreacji [cz.2]
Ilekroć jesteśmy online, można odnieść wrażenie, że reklama drukowana jest przestarzała, trochę antyczna. Jednak nie ma nic bardziej mylnego. Format ten ma się dobrze i nadal potrafi zaskoczyć.