Kartka, która może uratować życie — polska kampania podbija świat

Kartka, która może uratować życie — polska kampania podbija świat
Agencja Grey Group Poland stworzyła kampanię, która miała na celu przeciwdziałanie zatruciu czadem. O akcji napisały największe media branżowe.
O autorze
1 min czytania 2018-05-23

Co roku w wyniku zatrucia tlenkiem węgla ginie w Polsce ponad 100 osób, a około 2000 hospitalizuje się z powodu rozpoznanego ostrego zatrucia. Jednym z głównych powodów wspomnianych problemów zdrowotnych jest zatrucie czadem, do którego prowadzą niesprawne przewody wentylacyjne w mieszkaniach. Polska agencja znalazła sposób, jak walczyć z zaczadzeniem.

W jaki sposób? Poprzez przypomnienie na gazetkach reklamowych dostępnej każdemu techniki sprawdzenia ciągu powietrza w mieszkaniu kartką papieru.

Jak przeprowadzić test? Kartkę wystarczy wyrwać z gazetki i przyłożyć do kratki wentylacyjnej. Jeśli przylegnie – wentylacja jest sprawna. Jeśli nie – należy skontaktować się ze strażą pożarną.

Poniżej można zobaczyć wideoopis kampanii:

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Do akcji włączyły się sklepy: Złote Tarasy, Lewiatan i PEPCO, które zgodziły się na wykorzystanie niewielkiej przestrzeni obecnej w gazetkach reklamowych. I tak, na materiałach promocyjnych, w nakładzie 28 mln egzemplarzy, pojawiła się specjalnie zaprojektowana informacja na temat tego jak samodzielnie dokonać prostego testu wentylacji w mieszkaniu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Projekt otrzymał honorowy patronat Państwowej Straży Pożarnej, a o tym prostym pomyśle napisały największe globalne media branżowe, m.in. „AdAge” i „Adweek”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się