Michael Cera x CeraVe. O co chodzi z ostatnią kampanią marki?

Michael Cera x CeraVe. O co chodzi z ostatnią kampanią marki?
Bardzo niedawno, bo wraz z początkiem 2024 roku, jedną z zatłoczonych nowojorskich ulic spacerował kanadyjski aktor – Michael Cera – trzymając w dłoniach torby po brzegi wypełnione opakowaniami charakterystycznego kremu nawilżającego CeraVe. Od tego wszystko się zaczęło…
O autorze
2 min czytania 2024-02-09

Ten niecodzienny incydent spowodował, że przez ostatnie trzy tygodnie media społecznościowe niemal pękały w szwach od spekulacji. Jedni uważali, że Michael Cera jest odpowiedzialny za opracowanie słynnego kremu, a drudzy, że to tylko współpraca reklamowa, i że nie ma się czym emocjonować. Spór nasilił się do tego stopnia, że… Cera musiał oficjalnie potwierdzić, że nie jest odpowiedzialny za opracowanie kosmetyku. 

Więc… o co tak naprawdę chodzi?  

Michael Cera. CeraVe

Na początku stycznia w magazynach „Page Six” i „People” ukazały się zdjęcia, na których kanadyjski aktor – Michael Cera – przechadza się jedną z ulic Nowego Jorku, taszcząc przy tym gigantyczne torby pełne opakowań popularnego kremu od marki CeraVe. Następnie rozdawał kosmetyk przechodniom, a nawet podpisywał opakowania w aptece Euro Chemist na Brooklynie. 

Przy okazji spekulacji CeraVe zapewniło, że ich produkty były, są i zawsze będą opracowywane we współpracy z dermatologami. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

CeraVe x SuperBowl 

Okazuje się, że cała sytuacja stanowiła pierwszy etap wielotorowej kampanii marketingowej CeraVe, związanej z pierwszą w historii reklamą marki na SuperBowl

Następnym było uruchomienie strony internetowej „I am CeraVe”, a także opublikowanie humorystycznego spotu, którego głównym bohaterem został oczywiście Michael Cera. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wyobrażaliście sobie kiedyś lepszy crossover? My też nie. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Mamy do czynienia z ciekawym zestawieniem poważnego i zmedykalizowanego sposobu pielęgnacji skóry z kontaktem i budowaniem więzi z konsumentem – a to na co dzień w ogromnej mierze ma miejsce w mediach społecznościowych – przyznaje David Greenberg, dyrektor generalny L’Oreal USA, właściciel CeraVe.  

Kampania została opracowana przez agencję reklamową Ogilvy, a spot wyreżyserował duet Tim Heidecker & Eric Wareheim.

– Wiedzieliśmy, że potencjalny sukces kampanii zależy od tego, czy uda nam się pozyskać Michaela do współpracy – powiedziała Charlotte Tansill, prezes agencji reklamowej Ogilvy.

Polska adaptacja kampanii

Paczki od Michaela Cery dostali również polscy influencerzy, związani z marką – Jasper (2.5 mln na TikToku), czy popularni skinfluenerzy jak Kamil Pacek (@ten_buba) oraz Lila Grochowska. Twórcy zaznajomieni z produktami CeraVe nie od dziś, jednogłośnie stwierdzili: CeraVe nie jest marką stworzoną z Michaelem Cerą, a z dermatologami. A „Cera” w nazwie pochodzi nie od nazwiska aktora, ale od najważniejszego składnika każdego z produktów marki – ceramidów.

@jasperrr55 ten Michael Cera trochę przesadził… no jasperiny się nie da oszukać!!! #współpracapłatna #cerave #michaelcerave #skincare #bodycare #ceravepoland @CeraVe ♬ dźwięk oryginalny – Kacper JASPER Porębski
Marka CeraVe sięgnęła po najlepsze z możliwych kodów do stworzenia viralowej komunikacji marketingowej.

Ta kampania to przede wszystkim powiew świeżości. Dzięki niej odczarowaliśmy wizerunek sztampowych reklam marek dermokosmetycznych, adresując potrzeby współczesnych odbiorców. Wyszliśmy z pewnych schematów, co jak widać przełożyło się na sukces i docenienie  konsumentów  – komentuje Agnieszka Pawełek, Brand Engagement Manager CeraVe w L’Oreal.

Zdjęcie główne: YouTube

PS Super Bowl 2024: przegląd najciekawszych spotów

Choć rozgrywki Super Bowl 2024 zaplanowano dopiero na 11 lutego, wiele marek od tygodni publikuje w sieci klipy zrealizowane na potrzeby tego wydarzenia. Każdego roku, związane z nimi oczekiwania są równie duże jak emocje towarzyszące zmaganiom sportowym. Nic dziwnego, bowiem czas antenowy w przerwach meczu futbolu amerykańskiego należy do najdroższych, jakie można sobie wyobrazić.

PS2 Super Bowl 2023: przegląd najciekawszych spotów

Już w najbliższą niedzielę, 12 lutego odbędzie się 57. Finał Super Bowl. Jak co roku, i tym razem śledzimy, które marki podpisały rekordowe kontrakty i jakie reklamy zaprezentują podczas sportowego i marketingowego święta.