Hasło kampanii „Bo woda była za słona” nieprzypadkowo nawiązuje do antyprzemocowej kampanii „Bo zupa była za słona”. Fundacja celowo personifikuje rzeki poprzez postaci ambasadorów, z których każdy zwraca uwagę na inny problem przemocy, jaka spotyka rzeki z ręki człowieka.
Przykładem, który wszyscy pamiętamy, jest katastrofa, która wydarzyła się na Odrze, gdzie w zbyt słonej wodzie złota alga miała idealne warunki, by się rozwijać i zabijać (w sumie 215 milionów organizmów). Stąd jedną z bohaterek kampanii jest Odra Algami Umęczona (w tej roli Majka Jeżowska), która stała się ofiarą przemocy, bo woda była za słona. Mir domowy Odry został zakłócony, bo człowiek stwierdził, że wie lepiej, co dla rzek jest najlepsze: bariery, regulacja, przekształcanie koryta.
Zobacz również
W rolach pozostałych rzek: Iga „Ofelia” Krefft jako Kłodnica Za Życia Uwięziona, Ula Dębska jako Wisła Lamentująca, Michał „Rozkoszny” Korkosz – Prądnik Systemem Udręczony i Michał Piróg jako Bug Cierpiący.
fot. Materiały prasowe WWF Polska
O co chodzi w Godzinie dla Ziemi WWF?
W przedostatnią sobotę marca (23.03) o godzinie 20:30 zgasimy światło dla planety w ramach akcji Godzina Dla Ziemi WWF. Tym symbolicznym gestem, który od 18 lat łączy ludzi na całym globie, wskazujemy na troskę o stan naszej planety i przyrody. W tym roku Fundacja skupia się na rzekach, z których aż 98,9% w naszym kraju jest w złym stanie, bo są niewłaściwie zarządzane. Teraz o rzekach decyduje Ministerstwo Infrastruktury, które nie zajmuje się ochroną środowiska, a realizacją inwestycji. Rzeki powinny znaleźć się w gestii Ministerstwa Klimatu i Środowiska, jako strategiczny zasób Państwa, któremu należy się ochrona.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Pod apelem WWF można się podpisać na stronie: http://www.godzinadlaziemi.pl/.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kto pracował nad kampanią
Fundacja WWF Polska odpowiada w tej kampanii za strategię komunikacji, strategię mediową i koncept kreatywny. Zdjęcia bohaterom zrobiła fotografka Małgorzata Popinigis, MUA Anna Kobalczyk, a produkcją sesji zajął się Dom Produkcyjny JOHO. Agencja FCB&TheMilkman w zespole z graficzką Fundacji włączyła się w prace nad Key Visualem kampanii. Za współpracę z bohaterami i bohaterkami kampanii odpowiada Lettly – agencja strategiczna influencer marketingu.
Kampania WWF Polska potrwa od 11 marca do początku kwietnia.
Zdjęcie główne: materiały prasowe WWF Polska