Breast Cancer Now, czyli brytyjska organizacja charytatywna, która zajmuje się badaniami nad rakiem piersi, zaprezentowała nową kampanię. Akcja ma na celu wsparcie osób zmagających się z nieuleczalnym wtórnym rakiem piersi oraz podkreślenie wartości czasu w ich życiu.
W ramach kampanii „Gallery of Hope” w londyńskiej Saatchi Gallery przez dwa dni można było obejrzeć specjalną wystawę wspomnień, które jeszcze nie powstały. Aby podkreślić ważność kontynuowania badań, modelkami na fotografiach były osoby chore na wtórnego raka piersi. Zdjęcia wykonała Jillian Edelstein, znana z portretów takich osób jak Nelson Mandela, księżna Walii czy Kate Moss.
Zobacz również
Bazowe materiały zostały następnie przetworzone przez sztuczną inteligencję, która wygenerowała obrazy z zachowaniem stylu fotografa oraz póz czy mimiki modelek. Ostatecznie udało się uzyskać „portrety przyszłości”, odpowiadające np. zainteresowaniom i pasjom poszczególnych osób.
fot. breastcancernow.org
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Poza wystawą powstały także filmy dokumentalny przedstawiające historie każdej z bohaterek kampanii. Uczestniczki podzieliły się osobistymi doświadczeniami związanymi z chorobą.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za kampanię odpowiada agencja BMB oraz Untold Studios. BMB miało już okazję współpracować z Breast Cancer Now, np. przy nagrodzonej akcji „The Chat”.
PS Różowy Październik – najbardziej kreatywne kampanie związane z profilaktyką i edukacją na temat raka piersi
Różowy Październik – miesiąc walki z rakiem piersi, w którym ciągle przypomina się o profilaktyce nowotworowej. Postanowiliśmy przyjrzeć się kampaniom, które podejmują ten trudny temat i robią to w sposób niezwykle kreatywny. Na końcu zdradzamy, jak sami wspieramy osoby walczące z rakiem.