ShoppingShow to autorskie badania obserwacyjne oraz diagnozujące rynek Retail&Fashion, w którym organizatorzy próbują przełamywać konwencję w kategorii i nadać “ShoppingShow” ekspresyjnego wydźwięku. Każda edycja odbywa się przy udziale różnych grup zainteresowanych poruszaną tematyką, dlatego badanie składa się z kilku warstw poznawczych:
- licznych wywiadów z przedstawicielami rynku retailowego i fashion w Polsce,
- obserwacji niejawnych oraz jawnych (badania jakościowe zwyczajów zakupowych),
a przede wszystkim konfrontacji stereotypów konsumenckich z rzeczywistością, czyli paneli roboczych z decydentami branży Retail&Fashion.
Zobacz również
Jesteśmy u progu daleko idących zmian w zachowaniach i oczekiwaniach klientów, które zapo-czątkowała era smartfonów i tabletów. Konsumenci wyposażeni w dające nieograniczone możliwości urządzenia mobilne, stają się coraz bardziej świadomi, a co za tym idzie wymagający. Konsumenci stali się także bardziej dojrzali i odporni na powielane rokrocznie schematy marketin-gowe wielu firm. Kupują wtedy, kiedy chcą i poszukują tego, czego pragną najbardziej. Nie zado-walają się byle jaką promocją. Potrafią sami sobie sprawdzić, gdzie będzie im się opłacać najbar-dziej kupować. Cenocentryczne podejście nie odgrywa jednak najistotniejszej roli w decyzjach zakupowych. Nadal większość z nas kieruje się emocjami, a te najlepiej stymulują firmy, które ro-zumieją zmieniający się świat sprzedaży i wdrażają takie rozwiązania, które czynią zakupy jeszcze bardziej komfortowymi i wygodnymi.
III edycja ShoppingShow, to początek stałej obserwacji zmian rynkowych i wszystkich związanych z nimi zjawisk. Tym razem zostaną prześwietlone zwyczaje zakupowe polskich konsumentów online, ich preferencje, oczekiwania, nawyki i doświadczenia podczas zakupów w sieci oraz korzystania z aplikacji mobilnych. Znajdzie się tu charakterystyka rynku w dobie technologicznego przyspieszenia, czyli integracja sprzedaży online z offline (m-commerce / e-commerce) oraz wiele cennych informacji o tym, jak zmieniać się będzie branża fashion&retail pod wpływem technologii.
„Zależy nam na tym, aby badanie “ShoppingShow” skłaniało do dyskusji, łamało rynkowe tabu oraz pozwalało w bardzo przystępny sposób reinterpretować realia rynkowe zarówno przez kon-sumentów, jak i zarządzających sieciami retailowymi. Chcemy mówić językiem JAK zastosować tę zebraną wiedzę w praktyce. Chcemy iść nieco dalej, aniżeli pozostać przy wnioskach. Szukamy prawdy i rzeczywistych zachowań, upodobań oraz zwyczajów zakupowych, a nie deklaracji.To daje solidniejsze podstawy do zastosowania wyników badań w praktyce.” – komentuje pomysło-dawca i twórca badań, Marcin Gieracz.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
W pierwszej kolejności publikujemy przewodnik po raportach z Polski i ze świata, obrazujących digitalizację rynku. Nasz przewodnik składa się z kilkudziesięciu zestawień, danych i faktów, co pozwala jeszcze bardziej wzmocnić przekonanie, że zmiany w e-handlu zaczynają bardzo mocno wpływać i ingerować w zwyczaje zakupowe konsumentów. Dlatego chcemy, aby całe badanie nie tylko dostarczało nowej wiedzy, ale tez było motywacją oraz inspiracją do digitalnego, prorynkowego działania.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Digitalizacja rynku stała się faktem i dzieje się na naszych oczach.
Raport (pdf, 50 stron) dostępny na stronie www.shoppingshow.pl
NowyMarketing jest patronem medialnym publikacji.