EcoVadis jest niezależną organizacją i renomowaną platformą ratingową, która monitoruje działania firm w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu w 175 krajach. Ocena opiera się na kompleksowej metodologii uwzględniającej międzynarodowe standardy, takie jak Global Reporting Index (GRI), norma ISO 26000 oraz założenia UN Global Compact i 21 kryteriów w czterech obszarach tematycznych: środowisko, praca i prawa człowieka, etyka i zrównoważone zaopatrzenie.
– Złoty medal EcoVadis to podsumowanie naszych starań o tworzenie firmy odpowiedzialnej za ludzi i Planetę. Staramy się, aby nasz ślad węglowy był jak najmniejszy, dbamy o równość płci i wynagrodzeń, ciągły rozwój, wzajemny szacunek i zaufanie. Chcemy być solidnym, sprawdzonym, certyfikowanym partnerem dla naszych Klientów w zakresie zrównoważonego prowadzenia biznesu. Jesteśmy gotowi na sprostanie oczekiwaniom rynku w zakresie wdrażania regulacji ESG – mówi Anna Lewicka, członkini zarządu agencji Advalue i CEO Advalue Engaged.
Zobacz również
Firma ma wdrożone polityki: m.in. różnorodności, równości i inkluzywności – DE&I oraz zapobiegania dyskryminacji i mobbingowi, politykę rodzinną, work life balance oraz antykorupcyjną. Polityka ekologiczna firmy określa zasady korzystania i przetwarzania zasobów materiałowych w firmie, zużycia energii i emisji CO2 oraz podejście firmy do kwestii przemysłowego chowu zwierząt.
Polityki przekładają się na realne działania na co dzień.
– Od samego początku istnienia naszej firmy dokładamy wszelkich starań do tego, aby każdy nasz codzienny krok prowadził do bardziej zielonej przyszłości. Wierzymy, że można jeszcze odwrócić obecne negatywne zmiany w środowisku – mówi Paweł Majewski, CEO Advalue.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Wśród dobrych praktyk proekologicznych firmy są m.in. obieg elektroniczny faktur i innych dokumentów, redukcja zużycia papieru w przestrzeni biurowej, przekazywanie wymienianego sprzętu IT organizacjom dobroczynnym na ich potrzeby, szkolenia dla zespołu nt. oszczędzania energii, wykorzystywanie w podróżach służbowych tylko i wyłącznie taksówek z napędem hybrydowym. Agencja organizuje spotkania firmowe w restauracjach wegańskich lub wegetariańskich, co przyczynia się do globalnego zmniejszenia zużycia wody oraz emisji CO2.
Słuchaj podcastu NowyMarketing