1) W marketingu najważniejsze są…
wsłuchiwanie się w oczekiwania Klientów i umiejętność szybkiego reagowania, kreatywność, instynkt, zorientowanie na cel.
2) Pierwszy projekt lub kampania, które dodały mojej marce skrzydeł, to…
Stworzenie w 2011 r. pierwszego spotu i kampanii, z prawdziwego zdarzenia, promującego okno, produkt dotychczas niereklamowany w telewizji:
Zobacz również
3) Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z jakim przyszło mi się zmierzyć, to…
z pewnością dopiero przede mną…
4) Projekt marketingowy, z którego jestem najbardziej dumny, to…
zaangażowanie dwóch światowych ikon piłki nożnej: „Andrea Pirlo i Philipp Lahm w drużynie Drutexu”, a wcześniej projekt, który związany był z nagraniem firmowej piosenki świątecznej do „użytku wewnętrznego” – nieplanowane na początku „wrzucenie” go do internetu doczekało się kilkuset tysięcy odtworzeń i z pewnością wzmocniło świadomość naszej marki. Filmik po części stał się wiralem.
5) Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…
nie zazdroszczę konkurencji, staram się działać wg przyjętej strategii. Zazdrość jest najgorszym bodźcem, który może stymulować do pracy. Z zazdrości nie może powstać nic kreatywnego, a nasze dotychczas zrealizowane projekty są innowacyjne i świeże. W myśl powiedzenia, że marketing jest dźwignią handlu, tworzymy takie działania, które pomagają nam wzmacniać wizerunek marki i wpływać na sprzedaż naszych produktów. Zawsze jednak musi to być komunikacja spójna, odpowiadająca wcześniej założonym celom.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
6) Najbardziej obiecujące nowe trendy w e-marketingu, to…
inbound marketing.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
7) Działania, które są totalnie przereklamowane w e-marketingu to…
generalizowanie, mówienie o wielkim znaczeniu określonych rozwiązań, które przyjęły się na innych rynkach, w innych branżach dla każdej marki, każdego produktu. Poza tym przereklamowane jest ściganie się na lajki w Social Media.
8) We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
zaufanie i „chemia”.
9) Swoje inspiracje czerpię z….
energii współpracowników, ich optymizmu, zaangażowania i ogromnej różnorodności charakterów.
10) Gdybym miał promować polskie wino we Francji, a miałbym nieograniczony budżet na działania e-marketingowe to…
oczywiście wszystko zależy od gatunku/rodzaju wina i grupy docelowej… Zakładając, że to wino dobrej, bardzo dobrej jakości, to skupiłbym się na jednoczesnej akcji marketingowej w mediach i degustacji w dobrych francuskich restauracjach. Pewnie zaryzykowałbym także wykorzystanie przysłowiowej (stereotypowej) „wieloletniej wzajemnej sympatii” Francuzów i Anglików poprzez hasła typu: „naszego wina nie kupisz w Anglii” albo „jestem we Francji, w Anglii mnie nie znajdziesz”.
11) Zajmuję się marketingiem, dlatego że…
pozwala żyć pełnią życia, daje mnóstwo satysfakcji, rozwija, nie pozwala się nudzić.
Adam Leik – absolwent filologii polskiej, Szkoła Menedżerów na Uniwersytecie Gdańskim i studiów podyplomowych z zakresu zarządzania na Politechnice Koszalińskiej. Od 16.10.2013 roku dyrektor działu marketingu DRUTEX S.A., wcześniej pracował jako nauczyciel (1 rok), dziennikarz (1 rok), szef wydziału promocji i rozwoju w Starostwie Powiatowym w Bytowie (4 lata), zastępca burmistrza Bytowa (7 lat), członek zarządu województwa (1 rok). Interesuje się sportem, psychologią społeczną i muzyką. Lubi podróże.