Kampanię promuje 4-minutowy klip, w którym bohaterowie wyruszają w podróż przez wspomnienia. Júlio szuka wydarzeń z przeszłości przez pierwszy kęs solonego dorsza, Antônia przywołuje lata pamięci, jedząc „sarapatel”. Maria gryzie „kulkowe ciastko” i jej przeszłość wchodzi w teraźniejszość, a Junilia wspomina swoją miłość, próbując „ciasta fasolowego”.
Wszystkie osoby, które wystąpiły w filmie, faktycznie mają zdiagnozowaną chorobę Alzheimera.
Zobacz również
Akcję wsparła szefowa kuchni Carol Albuquerque, która odtworzyła przepisy mające pomóc osobom chorym na Alzheimera w odzyskaniu wspomnień z przeszłości.
– Kampania podkreśla siłę, jaką mają przepisy, aby nawiązywać głębokie więzi między ludźmi, ożywiać wspomnienia i emocje oraz kształtować doświadczenia, które trwają przez całe życie. Wzmacnia to cel Nestlé Recipes, który od ponad 60 lat łączy ludzi emocjonalnie poprzez jedzenie – powiedziała Ionah Kochen, wiceprezes ds. marketingu i komunikacji w Nestlé.
Wszystkie przepisy odtworzone na potrzeby kampanii są dostępne na stronie Nestlé Recipes.
„The Trial”: Lingokids zdejmuje poczucie winy z rodziców, których dzieci spędzają czas przed ekranem
Za kampanię odpowiada agencja Publicis Brasil. Klip wyprodukowała firma O2 Filmes.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS CEAFA uświadamia pokoleniu Z, czym jest choroba Alzheimera. Symulator schorzenia w grze Fortnite
Hiszpańska Konfederacja Choroby Alzheimera i Innych Demencji (CEAFA) we współpracy z agencją Momentum Spain stworzyły w grze Fortnite symulator „Zagubiony w Świecie”. Pozwala on graczom doświadczyć objawów nieuleczalnej choroby, tj. dezorientacja, zaniki pamięci i dysocjacja przestrzeni.
PS2 Kiedy bajka spotyka się z rzeczywistością… Kampania na rzecz walki z Alzheimerem
Agencja Above+Beyond stworzyła kampanię, w której wykorzystano styl charakterystyczny dla bajek Disney’a. Nie ma w niej jednak happy end’u, ponieważ jeden z bohaterów występujących w krótkim filmie zmaga się z demencją.