W ramach plebiscytu „Milka. Wybierzmy najmilsze miasto w Polsce!” organizatorzy będą szukać najbardziej sympatycznej miejscowości w Polsce, czyli takiej, w której mieszkają życzliwi, uśmiechnięci, mili i otwarci ludzie.
W inicjatywie można wziąć udział za pośrednictwem kilku interaktywnych platform: strony www.fioletowastrona.pl, aplikacji na Facebooku (www.facebook.com/MilkaPoland) lub dzięki aplikacji mobilnej Najmilsze Miasto.
Zobacz również
Głosy w akcji Milki mają formę wirtualnych przytuleń. Im więcej przytuleń wysłanych przez mieszkańców i miłośników danego miasta do przyjaciół i znajomych, tym większe są szanse na wygraną właśnie tej miejscowości.
Kampania „Milka. Wybierzmy najmilsze miasto w Polsce!” ma pięć etapów. Pierwszy rozpocznie się 25 kwietnia, a zakończy 25 maja. Zostaną wówczas wyłonione trzy miasta, które przejdą do finału akcji. To one, w następnych tygodniach będą się starały o tytuł Najmilszego Miasta w Polsce.
Dla mieszkańców każdego z miast finalistów zorganizowane zostaną imprezy plenerowe, z udziałem największych gwiazd polskiej sceny muzycznej. Najważniejsze wydarzenia będą relacjonowane w ogólnopolskich stacjach radiowych i telewizyjnych. Wielki finał na żywo zobaczą miliony Polaków w telewizji TVN.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
– Pierwszej edycji akcji „Milka. Wybierzmy najmilsze miasto w Polsce!” towarzyszyły niezwykłe emocje. Co chwila zaskakiwani byliśmy pozytywnymi inicjatywami uczestników zaangażowanych we wspieranie swoich miast. Przekonaliśmy się, że w każdym zakątku Polski możemy spotkać ludzi, którzy spontanicznie i bezinteresownie potrafią dzielić się z innymi tym, co mają najlepszego: życzliwością i dobrymi uczuciami – powiedziała Beata Kucejko-Pełka, Brand Manager marki Milka, organizator akcji – Również w tym roku chcemy poznać miasto, w którym takich pozytywnych emocji jest najwięcej. Zapraszamy do zabawy wszystkich, którzy chcą pokazać, że to właśnie mieszkańcy ich miejscowości potrafią stworzyć taką niezwykłą atmosferę!
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Najmilsze miasto w Polsce poznamy 6 lipca podczas wielkiego finału. Nagrodą dla zwycięzcy jest promocja dla miasta i jego mieszańców o wartości pół miliona złotych.
Wsparcie marketingowe
Akcja „Milka. Wybierzmy najmilsze miasto w Polsce” będzie wspierana licznymi działaniami komunikacyjnymi w telewizji, radiu, internecie oraz w punktach sprzedaży.
W głównych i niszowych stacjach telewizyjnych będzie można obejrzeć znaną już reklamę, która jest częścią kampanii Milki „Śmiało, bądźmy delikatni”. Do współpracy, podobnie jak w ubiegłym roku, zaproszeni zostali partnerzy mediowi: telewizja TVN oraz rozgłośnie RMF i RMF Maxx, którzy będą relacjonować wydarzenia poszczególnych etapów i zachęcać do wzięcia udziału w konkursach towarzyszących wyborowi najmilszego miasta. Działania promocyjne znajdą również odzwierciedlenie w silnej obecności w punktach sprzedaży w postaci dedykowanych materiałów wizualnych zapraszających do udziału w zabawie.
Materiały informacyjne i promocyjne dla miast, które chcą dołączyć do akcji, są już dostępne na stronie www.fioletowastrona.pl.
Za pomysł, strategię, kreację, działania branded content, komunikację w mediach społecznościowych i koordynację wszystkich aktywności odpowiada agencja Next wspólnie z Mondelez Polska. Za realizację spotu odpowiada Crispin Porter + Bogusky, planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Carat. Działania PR prowadzi agencja RC2. Eventy i akcje specjalne realizuje Event Factory, a kreację BTL przygotowuje agencja Opus B.
W poprzedniej edycji akcji wzięło udział blisko ponad 700 spośród 908 miast w Polsce, a ich mieszkańcy wysłali łącznie ponad 7 milionów wirtualnych przytuleń. Pierwszym Najmilszym Miastem w Polsce został Bytom. W finale, oprócz Bytomia, znalazły się Ostrów Wielkopolski i Rawa Mazowiecka.
Ubiegłoroczna odsłona „Milka. Moje miasto się przytula” zdobyła szereg nagród, wyróżnień i nominacji na polskich i międzynarodowych konkursach: Mixx Awards, Złote Spinacze, One Awards, Magellan Awards, Sabre Awards oraz Mondelez European Marketing Excellence Awards.