Ponad 67% Polaków deklaruje, że potrafiłoby udzielić pierwszej pomocy w razie wypadku. Niestety, tylko 19% z nich jest pewnych swojej wiedzy i umiejętności w tym temacie1. Według statystyk, można by uratować o połowę więcej osób wymagających natychmiastowej pomocy, gdyby świadkowie zdarzeń nie czekali na przyjazd karetki, tylko sami zaczęliby działać2.
W życiu codziennym może nie doświadczamy tyle adrenaliny, ile bohaterowie serialu, ale nasze działania mogą okazać się kluczowe w trudnych sytuacjach. Tym bardziej, że pierwszych 10 minut od wystąpienia wypadku to najważniejszy moment przed przyjazdem karetki pogotowia, który może uratować czyjeś życie. O tym, że pierwsza pomoc to „Prosta sprawa”, mówią znani influencerzy w spocie nawiązującym do najnowszego serialu CANAL+.
Zobacz również
W spocie wystąpili influencerzy Michał Marszał (@mmarszal), Jan Świtała (@yanek43) i Piotr Knioła (@pigoutbox) oraz autor powieści, czyli Wojciech Chmielarz, a także dwójka ratowników medycznych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Dodatkowo, w social mediach marki, pojawiły się zdjęcia ze zmienionym logotypem CANAL+. Wywołało to lawinę pytań oraz domysłów, z których jednak żaden nie okazał się trafny. Znak plusa na siedzibie firmy w najbliższych dniach będzie świecić się na czerwono, nawiązując do symbolu pierwszej pomocy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za produkcję odpowiada dom produkcyjny SHOOTME Visual Artists, znany m.in. ze współpracy z takimi artystami jak Dawid Podsiadło, Taco Hemingway, Brodka czy Otsochodzi. Reżyserem klipu jest Alex Pak, który ma na koncie teledyski dla White2115, Maty czy Margaret. Za pomysł i realizację odpowiada agencja HAVAS Play.
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko
1 Badania CBOS
2 Statystyki Medicover