W 2023 roku Salestube osiągnęło rekordowe obroty, które wzrosły o ponad 11% r/r. i wyniosły 414 mln. W 2022 roku było to 373 mln vs 264,7 mln w 2021 roku. Realna wartość zarządzanych przez Salestube budżetów mediowych, po uwzględnieniu tych, które klienci e-commerce wykorzystują na własnych kontach typu Google czy FB, to ponad 1,2 mld zł. Spółka to europejski jednorożec MarTech – jest nie tylko agnostycznym resellerem technologii z Doliny Krzemowej, oferuje jednocześnie usługi konsultingowe i wdrożeniowe, wykorzystując dostępne technologie marketingowe w działaniach reklamowych marek, podnosząc efektywność działań i wyniki biznesowe klientów.
Drugi wygrany przetarg na rynku amerykańskim
Salestube obsługuje już ponad 250 klientów na 35 rynkach na świecie w zakresie marketingu: technologii, mediów, e-commerce i danych. Spółka oficjalnie zarejestrowała działalność w USA, a pierwszym klientem spółki za oceanem został TV Insider, dla którego Salestube przeprowadził wdrożenie dedykowanej strategii digitalowej. Spółka wygrała kolejny przetarg. Nowym klientem Salestube na rynku amerykańskim została firma Allmax Nutrition, kanadyjski producent suplementów diety dla sportowców i osób przeprowadzających intensywne treningi fizyczne. Salestube rozpoczyna współpracę od audytu oraz strategii w obszarze personalizacji, marketing automation oraz SEO na rynku amerykańskim, a w kolejnym etapie współpracy przygotuje strategię, która ma zwiększyć udział sprzedaży na własnej platformie e-commerce www.allmaxnutrition.com względem sprzedaży poprzez afiliantów i marketplace’y.
Zobacz również
– Nie ma dzisiaj agencji w Polsce, czy na świecie, która nie zapewnia swoich klientów o tym, że posiada zintegrowaną ofertę i jest w stanie dostarczyć im usługi z obszaru mediów, analityki, i od czasów pandemii, także e-commerce. Jednak większość z nich zaczęła budować te kompetencje stosunkowo niedawno i realnie, dziś większość globalnych grup komunikacyjnych, sama jest w procesie cyfrowej transformacji. Group O e inwestując 8 lat temu w Salestube, zapewnił sobie istotną przewagę konkurencyjną, która dziś doceniana jest nie tylko przez Klientów na rynku polskim, ale również międzynarodowym. Komunikacja zasilana danymi ma wysoce uniwersalny charakter, a to sprawia, że utalentowane ekspertki i eksperci z Warszawy, mają takie same szanse na budowanie pozytywnej zmiany biznesowej dla globalnej marki, jak ich koledzy z Nowego Jorku, Palo Alto, czy Sydney – mówi Joanna Czekaj, Dyrektorka Zarządzająca Salestube.
Salestube współpracuje na rynku amerykańskim także z TV Insider (TV Guide Magazine, TV Weekly, Channel Guide Magazine, OnDISH Magazine oraz ReMIND Magazine) w modelu growth advisory, łącząc kompetencje deweloperskie, analityczne, mediowe i kreatywne, aby optymalizować doświadczenie użytkowników klienta w cyfrowej rzeczywistości. Jest partnerem, który tworzy w przedsiębiorstwach klientów pomost pomiędzy obszarami marketingu i technologii.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Od polskiej agencji digitalowej do globalnego partnera MarTech i e-commerce
Salestube jest obecnie jednym z największych partnerów Big Tech w Europie: Google, Meta, TikTok i Salesforce oraz oficjalnych partnerem Google Cloud i Microsoft. Spółka MarTech & e-commerce connected, którą zarządza Joanna Czekaj, jest także jednym z pięciu największych resellerów technologii Google Marketing Platform w Europie Środkowo-Wschodniej, posiadającym w tym regionie także największą liczbę trenerów MarTech (Display & Video 360) i jedną z pierwszych firm z pełną certyfikacją tego narzędzia na świecie.
Odważne decyzje podjęte w ciągu ostatnich lat doprowadziły Salestube do momentu, w którym rozwój i łączenie kompetencji MarTech oraz e-commerce, jak i sprzedaż narzędzi AdTech wykraczały już poza granicę Europy. Obecnie Salestube obsługuje już ponad 250 klientów na 35 rynkach na świecie, wśród których znajdują się między innym globalne marki (Salestube współpracuje bezpośrednio z międzynarodowymi zespołami marketingowymi), takie jak: Avon, Haleon (GSK), czy BMW, dla którego Salestube razem z Serviceplan Group jest hubem w obszarze Biddable Media na 23 rynkach w Europie. Po wielu miesiącach analiz, beta testów, badań poszczególnych rynków, dogłębnej analizy konkurencji, analizy contentu, czy badań SWOT okazało się, że rynek Stanów Zjednoczonych najbardziej sprzyja możliwościom oraz realizacji globalnego rozwoju Salestube. Dodatkowo potwierdziło się, że kompetencje Salestube – dostarczanie technologii, wdrożenia, konsulting i obsługa kanałów marketingowych przez jedną firmę – są unikalne na skalę międzynarodową.
– Wbrew silnemu trendowi przed 8 laty, jakim było budowanie przez największe sklepy e-commerce w Polsce i na świecie multidyscyplinarnych zespołów wewnątrz swoich organizacji, zrealizowaliśmy całkowicie innowacyjny koncept one-stop-shop, który łączył kilka istniejących już zespołów ze spółek mediowych Group One, a jednocześnie rozwinął nowe kompetencje. Salestube dołączył do pozostałych spółek w grupie, realizując naszą wizję pozytywnej zmiany biznesowej naszych klientów
poprzez integrację technologii, analityki, holistycznej obsługi, platform i sklepów e‑commerce oraz mediów w ramach jednego procesu strategiczno-egzekucyjnego – mówi Maciej Hutyra, Wiceprezes Zarządu Group One.
Wśród planów rozwoju na rynek europejski i amerykański jest także otworzenie kolejnych biur Salestube na pozostałych kontynentach.