Jako pierwszy swoją prelekcję wygłosił Nikola Jelačić z Google, który opisał stan światowego rynku ecommerce i przedstawił nieuniknione dla biznesu online aspekty. Zaraz po nim Joann Johnstonne podzielił się swoimi doświadczeniami z zakresu tworzenia udanych e-sklepów w Europie i na całym świecie na przykładzie sklepu modowego Zee & Co.
Przed stworzeniem odpowiedniej usługi e-commerce, najpierw należy zbadać wszystkie platformy, które rynek ma do zaoferowania
Zobacz również
Johnstonne podkreślił też ogromną rolę mediów społecznościowych jako podstawę word-of-mouth. Dzięki nim i dobrym rozwiązaniom e-commerce stworzonych przez Inchoo, Zee & Co szybko zanotował 200% wzrost konwersji i wzrost kliknięć o 184%.
Po tych dwóch wystąpieniach wiedziałem, że konferencja będzie się charakteryzowała dużą dynamiką i bogatą merytoryką, co tylko potwierdzało się z każdym kolejnym prelegentem.
W dalszej części Hrvoje Jurisic z Inchoo opisał jak zbudować intuicyjna stronę internetową, która będzie działała dobrze zarówno na komputerze, jak i na urządzeniu mobilnym. Jak podkreślił Jurisic, urządzenia mobilne są przyszłością ecommerce i jest niezwykle ważne, by budować strony z myślą o użytkownikach tabletów i smartfonów. Kolejnym ciekawym punktem OMGcommerce było wystąpienie Marca Wisela z platformy ecommerce Magento i Dejana Oreskovica z projektu Styrijinog Mondo. Speakerzy odkryli przed uczestnikami konferencji pięć sztuczek, które pomogą zwiększyć ruch w sklepie internetowym. W skrócie są to:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- Dobre SEO i sprzedaż wielokanałowa.
- Remarketing.
- Silnik personalizowanych rekomendacji.
- Programy lojalnościowe.
- Alternatywne oferty dla użytkowników, którzy nie sfinalizowali transakcji.
Mój panel przypadł na ostatnią, czwartą część konferencji. Na przykładzie foodpandy opowiedziałem jak rozwinąć startup z poziomu zerowego do pozycji lidera rynku, jakim po roku działalności jest polska foodpanda, podkreślając przy tym istotną rolę naszego inkubatora – Rocket Internet. Obecnym na sali młodym przedsiębiorcom dałem przy tym do zrozumienia, że niezwykle ważne jest nastawienie na sprzedaż i wyniki – niezależnie od stosowanych technik czy rozwiązań, ostatecznie wszystko sprowadza się do liczb. Podkreśliłem także ogromne znaczenie marketingu i śledzenia konwersji, która jest wyznacznikiem sukcesu kampanii marketingowej. Swoje wystąpienie spuentowałem krótko:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Z pomocą venture capital czy bez, make it happen!
Praca w startupie to ekscytująca przygoda z mnóstwem wyzwań, ale wymagająca też dużo poświęcenia i maksymalnego zaangażowania.
Sama konferencja była ciekawą wymianą opinii i była niezwykle inspirująca. W moje ocenie, OMGcommerce pokazał, że Europa Środkowa i Wschodnia ma wielki potencjał, który może być ciekawie spożytkowany.
Autor: Piotr Łagowski – Co-founder / Managing Director Foodpanda CEE