Program ESOP (Employee Stock Option Plan) umożliwi im nabycie udziałów firmy na preferencyjnych warunkach, co jest elementem strategii wzmacniania motywacji i lojalności kluczowych członków zespołu. W ramach programu ESOP pracownikom zaoferowane zostaną akcje spółki o łącznej wartości ponad 2 mln PLN.
Program obejmuje pracowników na kluczowych stanowiskach, w tym członków zarządu, dyrektorów, menedżerów oraz pracowników o kluczowych kompetencjach dla spółki. Uczestnicy będą mieli możliwość zakupu akcji Verbum po preferencyjnej cenie, pod warunkiem spełnienia określonych warunków programowych. Łącznie w ramach programu ESOP pracownikom zaoferowane zostanie 300 000 akcji spółki, co przy obecnej wycenie wynosi 2,25 mln PLN.
Zobacz również
Cele programu
Głównym celem programu jest budowanie długofalowego zaangażowania pracowników i motywowania ich do osiągania jak najlepszych wyników na rzecz spółki. Ponadto program ma pomóc zatrzymać w firmie kluczowych pracowników na dłuższy okres, co wzmocni stabilność i ciągłość działania firmy.
Korzyści dla pracowników
Pracownicy, którzy zdecydują się na udział w programie i spełnią jego warunki, będą mogli nabywać akcje spółki po preferencyjnej cenie 0,10 PLN za akcję. Nabycie akcji daje im prawo do uczestnictwa w Walnych Zgromadzeniach Akcjonariuszy oraz do otrzymywania dywidend wypłacanych przez spółkę. Akcje te są objęte dwuletnim okresem lock-up, po którym mogą być sprzedawane na rynku giełdowym.
– Akcjonariat pracowniczy jest bardziej kojarzony ze światem startupów niż branżą reklamową, ale wiadomo, że żeby wyjść poza schemat, trzeba szukać poza granicami swojej branży. My stwierdziliśmy, że chcemy szukać innego, bardziej efektywnego sposobu motywowania pracowników niż przysłowiowe „owocowe czwartki”. Dla nas to nie tylko sposób motywowania pracowników, ale też wyraz uznania dla ich wysiłków i pracy na rzecz firmy – mówi Marcin Katański, Prezes MPL Verbum SA.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zdjęcie główne: mat. pras.
Słuchaj podcastu NowyMarketing