Fundacja „Maraton Warszawski” kończy współpracę z marką 4F, która nie dostarczyła biegaczom koszulek polskiego pochodzenia

Fundacja „Maraton Warszawski” kończy współpracę z marką 4F, która nie dostarczyła biegaczom koszulek polskiego pochodzenia
Fundacja „Maraton Warszawski" zakończyła współpracę z marką 4F, mimo podpisanego wcześniej listu intencyjnego. Powodem było dostarczenie koszulek dla biegaczy, które nie zostały wyprodukowane w Polsce.
O autorze
1 min czytania 2024-07-05

Marka 4F miała być partnerem technicznym tegorocznego 32. Biegu Konstytucji 3 Maja. Jak informuje fundacja „Maraton Warszawski”, mimo wcześniej podpisanego listu intencyjnego dotyczącego współpracy podczas pełnego cyklu Warszawskiej Triady Biegowej ’24, zdecydowano o jej zakończeniu już po organizacji pierwszej imprezy.

Przedmiotem współpracy było m.in. dostarczenie koszulek oficjalnych koszulek dla uczestników. Ubrania zostały przekazane organizatorom, ale nie spełniały kluczowego warunku, jakim było polskie pochodzenie. Przedstawiciele marki 4F wielokrotnie zapewniali, że koszulki są produkowane w Polsce, co miało także tłumaczyć ich wysoką cenę, a dodatkowo był to jeden z argumentów, który zadecydował o podjęciu współpracy przez fundację.

Organizatorzy mieli jednak słuszne wątpliwości, co do otrzymanego towaru. Przeprowadzono weryfikację, w wyniku której ustalono, że ubrania pochodzą z Azji od firmy zajmującej się masową produkcją.

Fundacja „Maraton Warszawski” przez wiele tygodni próbowała skłonić 4F do naprawienia szkody i przekazania odpowiednich koszulek, zgodnych z zamówieniem, jednak nie udało się otrzymać konkretnej deklaracji ze strony firny.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

fot. Marketing Sportu

Fundacja postanowiła, że zasady uczciwości i etyki wezmą górę są w tym przypadku najważniejsze. Uczestnicy biegu, którzy zakupili nieodpowiedni towar, otrzymają pełen zwrot kosztów zakupu. Zwroty będą dokonywane od 1 sierpnia do 30 września 2024 r. Nie jest wymagane oddanie ubrania.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Organizatorzy poinformowali o zajściu wszelkie instytucje, sponsorów, partnerów i podmioty zaangażowane w przygotowanie i przebieg tegorocznego cyklu biegów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Obiecano, że podczas kolejnych imprez, 33. Biegu Powstania Warszawskiego oraz 34. Biegu Niepodległości, fundacja zadba o to, by oficjalne koszulki zostały wyprodukowane w polskich szwalniach.

Oświadczenie 4F

W sieci pojawiło się oświadczenie od marki 4F.

fot. profil FB marki 4F

Źródło: bieg3maja.pl

Zdjęcie główne: sportografia.pl

PS adidas zajmuje miejsce 4F. Zostaje nowym sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego

Jak donoszą media społecznościowe, na polskim rynku sportowym dochodzi właśnie do poważnych zmian. Mowa o sponsorze Polskiego Komitetu Olimpijskiego, którym od 2008 roku była firma 4F. Teraz jej miejsce zajmie międzynarodowy gigant — adidas.