Upoluj bilet!

Upoluj bilet!

Upoluj bilet!

Chcesz zdobyć darmową wejściówkę na VideoWars by ScreenLovers? Sprawdź agendę, zapisz się do newslettera NM i weź udział w konkursie.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Muzeum Migracji w Wielkiej Brytanii ruszyło z kampanią przeciw rasizmowi z okazji Euro 2024

Muzeum Migracji w Wielkiej Brytanii ruszyło z kampanią przeciw rasizmowi z okazji Euro 2024
„England without immigration” to kampania przeciwko rasizmowi prowadzona obecnie przez Muzeum Migracji w Wielkiej Brytanii. Akcja nawiązuje do Euro 2024.
O autorze
2 min czytania 2024-07-10

Angielska reprezentacja w piłce nożnej jest jednym z faworytów do zwycięstwa podczas tegorocznych Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej. To ważne futbolowe święto postanowiono wykorzystać do mówienia o kwestiach związanych z rasizmem i imigrantami mieszającymi na terenie Wielkiej Brytanii. Tak powstała akcja zatytułowana „England without immigration”, której autorzy zwracają uwagę na liczbę reprezentantów Anglii, którzy mogliby grać dla innych krajów ze względu na pochodzenie swoje i przodków.

„England without immigration” obejmuje wideo, wielkoformatowe plakaty, na których widać boisko do piłki nożnej z wypisanym na nim angielskim składem. Większość nazwisk jest jednak przekreślona, bowiem zawodnicy tacy jak Kobbie Mainoo, Jude Bellingham czy Bukayo Saka, nie są rdzennymi Brytyjczykami. Jak łatwo się domyślić, bez nich angielska reprezentacja nie tylko nie odnosiłaby spektakularnych sukcesów, ale w ogóle nie istniała w obecnym kształcie. Działania dotyczą również szeroko zakrojonych aktywności edukacyjnych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Strategia polegała na tym, aby kibice Anglii mówili bardziej pozytywnie o migracji, prosząc ich o rozważenie, co mogłoby się stać z drużyną Anglii bez niej – powiedzieli Jack Croft i Stacey Bird, zastępcy dyrektorów kreatywnych Wonderhood Studios. – Od ogłoszenia składu wyjściowego po naszych niesamowitych pięciu wykonawców rzutów karnych, nie można zaprzeczyć, że migracja jest historią sukcesu dla naszego najbardziej ukochanego (a czasami znienawidzonego) sportu narodowego.

Autorzy kampanii zwracają uwagę na to, że mimo wysokiej formy sportowej i odnoszonych zwycięstw, sportowcy niebędący rdzennymi Brytyjczykami muszą się mierzyć z aktami rasizmu kierowanymi do nich m.in. przez kibiców. Co ważne, sytuacja ta dotyczy nie tylko piłkarzy, ale migrantów w ogóle – i należy ją zmienić jak najszybciej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Migracja jest często postrzegana jako kwestia dzieląca, ale w rzeczywistości jest to historia, która łączy nas wszystkich. Jak pokazała nasza kampania, prawie wszyscy członkowie męskiej drużyny Anglii na Euro mają dziedzictwo migracyjne – niezależnie od tego, czy sami urodzili się za granicą, czy są dziećmi lub wnukami imigrantów. A jeśli odrzucisz warstwy historii rodzinnych któregokolwiek z graczy, prawdopodobnie znajdziesz historie migracyjne. Czas umieścić migrację w centrum naszej narodowej historii – a skoro dziesiątki milionów z nas ogląda Euro tego lata, gdzie lepiej zacząć niż od piłki nożnej – zauważa Matthew Plowright, dyrektor ds. komunikacji i zaangażowania w Muzeum Migracji.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Za pomysł i związane z nim działania odpowiada firma Wonderhood Studios.

Zdjęcia: Facebook

PS HeineCare: polisa ubezpieczeniowa, która chroni przed utratą piwa

Powstała pierwsza na świecie polisa ubezpieczeniowa piwa. Wykupując HeineCare można ubezpieczyć się na wypadek rozlania piwa na przykład w chwilach ekscytacji podczas wielkich imprez sportowych.