Wędkarstwo to jedna z najchętniej wybieranych aktywności w Szwecji. Wielu miłośników łowienia umila sobie jednak czas spędzony na tym sporcie ulubionym trunkiem. Carlsberg zachęca, aby zadbać o bezpieczeństwo i zamienić napoje alkoholowe na te bez procentów, a wszystko w ramach kampanii „Don’t drink & fish” (pol. „Nie pij i wędkuj”).
Połączenie wody i alkoholu to prosta droga do niebezpiecznego wypadku i właśnie takim sytuacjom chce zapobiegać Carlsberg. Aby jak najlepiej przemówić do wyobraźni klientów, zaprojektowano specjalną przynętę w formie pijanego rybak (DrunkenBait). Po umieszczeniu w wodzie figurka porusza się w charakterystyczny, chwiejny sposób nawiązujący do chodu osoby po spożyciu nadmiernej ilości alkoholu.
Zobacz również
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Prawdziwym celem DrunkenBait jest pełnienie funkcji symbolu ostrzegawczego. Jako jeden z wiodących browarów w Szwecji musimy promować i przyczyniać się do odpowiedzialnej konsumpcji – tłumaczy pomysł Casper Danielsson, dyrektor ds. korporacyjnych w Carlsberg Sweden.
Zdjęcia: LinkedIn
PS Ptaszek Staszek w komunikacji Raportu ESG Carlsberg Polska
Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach i budować zaangażowanie wokół odpowiedzialnościowych działań firmy, w komunikacji raportu zastosowano obrazkowy język humoru, który przyciąga uwagę i intryguje.
PS2 Jakie drinki rządzą światem? Nie tylko NoLo!
Z początkiem każdego roku eksperci z branży alkoholowej zaglądają w szklaną kulę i na podstawie zachowań konsumentów prognozują nowe trendy. Co wywróżyli na rok 2024? Poza tym, że na popularności zyskują produkty określane jako NoLo, zaskoczyć może także kilka innych tendencji.