Upoluj bilet!

Upoluj bilet!

Upoluj bilet!

Chcesz zdobyć darmową wejściówkę na VideoWars by ScreenLovers? Sprawdź agendę, zapisz się do newslettera NM i weź udział w konkursie.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Instytut Monitorowania Mediów: Polscy kadrowicze na Euro 2024 w mediach [RAPORT]

Instytut Monitorowania Mediów: Polscy kadrowicze na Euro 2024 w mediach [RAPORT]
W czerwcu 2024 roku nazwisko kapitana reprezentacji Polski było odmieniane w mediach przez wszystkie przypadki i to wiele razy. Również o pozostałych kadrowiczach pisało się w czerwcu w polskich mediach o wiele więcej niż we wcześniejszych miesiącach. Największy wzrost publikacji odnotował natomiast Kacper Urbański – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.
O autorze
1 min czytania 2024-07-10

Najwięcej publikacji w czerwcu dotyczyło kapitana naszej kadry – wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów. Dziennikarze i internauci zastanawiali się, czy i kiedy uda mu się zagrać na Euro 2024. Obok Roberta Lewandowskiego na podium zestawienia najbardziej medialnych piłkarzy uplasowali się Wojciech Szczęsny oraz Piotr Zieliński. To w nich upatrywano największą nadzieję na sukces drużyny, gdyż swoim doświadczeniem mieli wspierać zawodników, którzy występów na arenie międzynarodowej mają znacznie mniej.

Urazy trójki wymienionych wyżej ofensywnych zawodników rzuciły światło na nieznanego dotąd szerszej publiczności Kacpra Urbańskiego, który po udanym sezonie w Bolonii awansował do nadchodzącej Ligi Mistrzów. Czołową piątkę najbardziej medialnych kadrowiczów zamyka Adam Buksa.

Kolejne miejsca zajęli odpowiednio: Paweł Dawidowicz, Nicola Zalewski, Łukasz Skorupski, Jakub Kiwior i Jakub Moder.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących na Euro w czerwcu 2024 (prasa i wybrane portale internetowe)

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wśród drużyn PKO BP Ekstraklasy niezmiennie liderem medialnym jest Legia Warszawa, drugie miejsce przypada Lechowi Poznań, a podium zamyka Śląsk Wrocław. Wszystkie drużyny odnotowały mniejszą liczbę publikacji niż we wcześniejszych miesiącach w związku z brakiem rozgrywek klubowych. Zainteresowanie mediów wzbudzała też przyszłość Patryka Klimali. W czerwcu miesiącu zarząd Ekstraklasy podał terminarz rozgrywek nadchodzącego sezonu, co również wywołało dużą liczbę publikacji, ponieważ pierwsze spotkania odbędą się już 19 lipca br.

Czołową piątkę pod względem medialności zamykają tegoroczny mistrz Jagiellonia Białystok oraz Pogoń Szczecin. Na kolejnych miejscach uplasowały się kluby: Raków Częstochowa, Ruch Chorzów, Górnik Zabrze, Widzew Łódź i Cracovia.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy w czerwcu 2024 (prasa i wybrane portale internetowe)

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wisła Kraków niezmiennie przoduje w medialności klubów Fortuna I Ligi. Za nią uplasowały się drużyny, które wywalczyły awans do PKO BP Ekstraklasy, a więc Motor Lublin i Lechia Gdańsk. W przypadku Motoru Lublin znaczna część publikacji dotyczyła trenera, a w przypadku Lechii Gdańsk sporym zainteresowaniem cieszył się pierwszy transfer klubu, który wykupił dotychczasowego bramkarza Zagłębia Lubin – Szymona Weiraucha.

Czwarte miejsce pod względem medialności zajęła kolejna drużyna z Trójmiasta – Arka Gdynia, a czołową piątkę zamyka Wisła Płock. Kolejne miejsca zajęli odpowiednio: Górnik Łęczna, GKS Katowice, Resovia, Odra Opole i Miedź Legnica.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuna I Ligi w czerwcu 2024 (prasa i wybrane portale internetowe)

Zdjęcia: mat. pras., Freepik