PolecajkiNM cz.14: jak zarządzać ryzykiem greenwashingu, Polacy o sztucznej inteligencji, jak zbudować it-brand

PolecajkiNM cz.14: jak zarządzać ryzykiem greenwashingu, Polacy o sztucznej inteligencji, jak zbudować it-brand
Jaki wpływ ma wiek na pracę w branży reklamowej, jak skutecznie zarządzać ryzykiem greenwashingu, czy wizerunek dzieci powinien być publikowany w internecie? Sprawdź kolejną porcję marketingowych ciekawostek, które wybraliśmy w redakcji NowegoMarketingu.
O autorze
3 min czytania 2024-07-12

>>> Sprawdź #PolecajkiNM z ubiegłych tygodni

Raport Mediahub: 50-latkowie w branży reklamowej

Aż 22% branżowych pracowników po 50-tce doświadczyło dyskryminacji w miejscu pracy z uwagi na swój wiek.

Jednym z kluczowych efektów utartych stereotypów jest utożsamianie pracowników po 50-tce z mało ambitnymi, nieznającymi się na digitalu oraz nie mającymi motywacji do rozwoju kompetencji. 

78% branżowych „Silverów” zgadza się ze stwierdzeniem, że ciężej jest znaleźć pracę w branży reklamowej mając 50 lat. Główną przyczynę badani upatrują w unikaniu zatrudniania osób, których niedługo obejmie prawo ochrony przedemerytalnej oraz poczuciu zagrożenia pracodawcy przy zatrudnianiu bardziej doświadczonego pracownika od siebie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Z raportu „50-latkowie w branży reklamowej” dowiesz się m.in.:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Jak pracownicy 50+ sami odnoszą się do narracji budowanej wokół ich pokolenia?
  • Jaki wpływ ma sam wiek na pracę w branży reklamowej?
  • Gdzie upatrują największych problemów w swojej sytuacji zawodowej?
  • Czy możemy mówić w branży o dyskryminacji z uwagi na wiek?
  • Jakich działań oczekują od branży i pracodawców? Rekomendacje

Autorem raportu jest Damian Borowiec, Senior Media&Creative Strategist Mediahub.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Publikację pobierzesz na stronie.

KPMG: „The Crackdown on greenwashing”, czyli jak skutecznie zarządzać ryzykiem greenwashingu

KPMG przeprowadziło w Wielkiej Brytanii badanie, które wykazało, że zrównoważony rozwój jest trzecim najważniejszym czynnikiem branym pod uwagę przez konsumentów podczas zakupów. Jednakże, wraz ze wzrostem popularności „zielonych” i „zrównoważonych” produktów, nasiliło się zjawisko greenwashingu – przesadnych lub bezpodstawnych twierdzeń wprowadzających konsumentów w błąd.

W odpowiedzi na to, eksperci KPMG postanowili wesprzeć swoich klientów w identyfikacji zagrożeń związanych z greenwashingiem oraz wskazać kroki, które mogą podjąć, aby złagodzić jego skutki. W ramach tej inicjatywy, KPMG opracowało publikację przedstawiającą sześć konkretnych działań, które firmy mogą wdrożyć, aby skutecznie zarządzać ryzykiem greenwashingu i budować wiarygodność swoich proekologicznych deklaracji.

Publikacja do pobrania na stronie.

Laboratorium Badań Medioznawczych Uniwersytetu Warszawskiego: Raport „Polacy o sztucznej inteligencji”

Laboratorium Badań Medioznawczych UW przeprowadziło sondaż poświęcony sztucznej inteligencji. Większość osób badanych (71%) deklarowała, że miała w ciągu ostatnich 12 miesięcy kontakt z informacjami medialnymi dotyczącymi sztucznej inteligencji (AI). Jednocześnie 25% badanych odpowiedziało, że nie jest w stanie sobie przypomnieć treści medialnych poświęconych sztucznej inteligencji, z którym miałoby kontakt w ostatnich 12 miesiącach.

Badanie przeprowadzono w dniach 17-21 kwietnia 2023 roku.

Sprawdź pozostałe wyniki sondażu w raporcie dostępnym pod linkiem.

PMR: ,,Handel internetowymi usługami w Polsce 2024”

Z najnowszego badania PMR wynika, że tylko jedna na cztery osoby nie zamawia żadnych usług w kanale online, przy czym prawie połowa z nich osoby starsze (55+). 

Według raportu PMR, wartość rynku handlu internetowego usługami w 2023 r. osiągnęła 89 mld zł, co przełożyło się na wzrost o 28% w porównaniu z 2022 r. Jest to, poza rosnącą liczbą sprzedanych usług, efekt wzrostów cen oraz migracji dystrybucji z kanału tradycyjnego do kanału online. 

Prognozy PMR wskazują, że w 2029 r. wartość całego rynku przekroczy już wyraźnie 150 mld zł – w latach 2024-2029 będzie ona rosła średniorocznie (CAGR) o 10%.

Pełny raport zamówisz na stronie PMR.

UODO i Fundacja Orange: Poradnik „Wizerunek dziecka w internecie. Publikować czy nie?”

Urząd Ochrony Danych Osobowych wraz z Fundacją Orange opublikowali poradnik pt. „Wizerunek dziecka w internecie. Publikować czy nie?”. Powstał on głównie z myślą o osobach pracujących w organizacjach i placówkach, których zadaniem jest troska o dobro i bezpieczeństwo dzieci. Z wskazówek skorzystają także media czy osoby prywatne. 

Poradnik opisuje, jakiej ochronie podlega wizerunek, jak poprawnie skonstruować zgodę na jego rozpowszechnianie i obala najpopularniejsze „mity” z tym związane. Zawiera też listę potencjalnych ryzyk, które wiążą się z publikowaniem wizerunków dzieci w internecie,  wyjaśnia pojęcia typu sharenting czy troll parenting. Materiał zawiera też listę pytań, które warto sobie zadać przed udostępnianiem treści z udziałem dzieci online oraz inspiracje do poszukiwania bezpiecznych dla dzieci rozwiązań.

Czytaj więcej.

Podcasty, których warto posłuchać

  • Jak zbudować it-brand? Rozmowa z Sandrą Kaczorowską, dyrektorką kreatywną La Mania

Rozmowa odbywa się w ramach serii podcastów od marki Zalando, zatytułowanych „Z polską metką”. Kamila Wagner rozmawia z Sandrą Kaczorowską, która opowiada w odcinku między innymi o budowaniu marki demokratycznej z ofertą wykraczającą ponad określoną demografię, projektowaniu dla wielu i na długo. Wraca w rozmowie także do przeszłości. Mówi o tym, jak się nią inspiruje, ale także jakie wyciąga z niej wnioski. Ważnym wątkiem w rozmowie jest także waga kolektywu, pracy zespołowej i wymiany myśli czy doświadczeń. 

  • Biznes e-commerce na akcesoriach dla kobiet. Rozmowa z Magdaleną Kucią-Ochal

W kolejnym odcinku podcastu „Sztuka e-commerce”, Marek Kich gości Magdalenę Kucia-Ochal. Magda opowiada o swojej drodze do e-commerce. Wspomina, jak w 2017 roku zdecydowała się odejść z korporacji i otworzyć własny sklep internetowy Nancy Accessories. Gościni opowiada nie tylko o sukcesach, ale również wyzwaniach, z którymi musiała się zmierzyć podczas 7 lat prowadzenia własnego biznesu.

  • Jak ustalić pricing w swoim biznesie? Rozmowa z Maciejem Wilczyńskim

W kolejnym odcinku podcastu „Technofobia”, Artur Kurasiński rozmawia z Maciejem Wilczyńskim z Valueships o tym, jak i kiedy zacząć przygotowywać się do stworzenia pricingu usług/produktów w firmie, czy Polska różni się pod tym kątem od krajów Zachodu i dlaczego warto to zrobić na wczesnym etapie. 

PS #PolecajkiNM cz. 13: Raport Social Media 2024, reklamowy bałagan na ulicach polskich miast, jak Chińczycy robią marketing

Raport Social Media 2024, marki FMCG, które najchętniej wybierają Polacy, EKObarometr, reklamowy bałagan na ulicach polskich miast oraz podcasty o tym, jak Chińczyczy robią marketing czy dlaczego warto inwestować w badania rynku. Przed tobą kolejna porcja marketingowych ciekawostek wybranych przez redakcję NowegoMarketingu.