„Głodny nie jesteś sobą” to jedno z tych haseł reklamowych, które zna prawdopodobnie każdy. Fundacja Quiet Storm postanowiła wykorzystać jego moc i użyła je w kampanii na rzecz Women’s Equality Party. Celem akcji jest zwiększenie świadomości na temat ubóstwa dzieci. Zrezygnowano w niej z języka politycznego, a wykorzystano język potoczny po to, by przekaz mógł trafić do wszystkich grup społecznych.
Obecnie jedna trzecia wszystkich dzieci w Wielkiej Brytanii żyje w ubóstwie, a limit zasiłku na dwoje dzieci jest ściśle określony. Kampania wzywa nowy rząd do podjęcia działań w sprawie, która, zdaniem jej twórców, nie została w wystarczającym stopniu przedyskutowana podczas wyborów. Mowa m.in. o zniesieniu limitu zasiłku.
Zobacz również
– Ta kampania ma na celu zwrócenie uwagi na kryzys, który był wielokrotnie pomijany w trakcie wyborów. To wstyd, że obecnie jedna trzecia dzieci w Wielkiej Brytanii żyje w ubóstwie. Faktem jest, że niepowodzenia rządu utorowały drogę zniszczeniu, które przetoczyło się przez naszą NHS, wycinając ogromne dziury w naszych lokalnych usługach, a to kobiety, grupy mniejszościowe i dzieci płacą najwyższą cenę. Ubóstwo dzieci wymknęło się spod kontroli i nie możemy tak dalej postępować. Każde dziecko zasługuje na to, by się rozwijać. Dlatego Partia Równości Kobiet rozpoczęła tę kampanię z Quiet Storm, aby zażądać, by Partia Pracy stanęła na wysokości zadania i wprowadziła ambitną politykę, której potrzebujemy, by odwrócić lata oszczędności, które nas tu doprowadziły. Zniesienie godnego pożałowania limitu dwójki dzieci to punkt wyjścia – mówi Sophia Moreau, zastępczyni liderki Women’s Equality Party.
– W ferworze wyborów nie da się przebić polityki polityką, więc musieliśmy znaleźć inny sposób, aby podkreślić niemal zupełny brak polityki innych partii politycznych w kwestii ubóstwa. Statystyki na ten temat są oszałamiające, a minęło 20 lat i sześciu premierów, odkąd Wielka Brytania ostatnio odnotowała stały spadek ubóstwa. Partia Równości Kobiet ma rację, żądając, aby nowy rząd uczynił ubóstwo priorytetem. Rodzice samotnie wychowujący dzieci najczęściej żyją w ubóstwie, a 90% z nich to kobiety. A jeśli nie potrafimy stworzyć społeczeństwa, w którym dzieci nie głodują, nigdy nie będziemy żyć w społeczeństwie równości. Wiemy, że kampania Snickersa miała ogromny wpływ (brawo AMV), więc jeśli trzeba to wykorzystać, aby umieścić ubóstwo w programie, niech tak będzie – dodaje Adele Meer, szefowa działu planowania w Quiet Storm.
PS Jak marki mówią o najmłodszych? Przegląd reklam z dziecięcym motywem
Sprawdź przegląd najciekawszych kampanii z udziałem dzieci, który z okazji Dnia Dziecka przygotowała Monika Olkiewicz, content creatorka w LUCKYYOU.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS2 AI-Mourinho: Snickers stworzył wirtualnego trenera, z którym porozmawiasz o swoich „samobójach”
Snickers stworzył wirtualną wersję legendarnego trenera piłki nożnej, José Mourinho. Wszystko po to, aby wesprzeć fanów piłki nożnej w radzeniu sobie z porażkami. Na WhatsAppie „selekcjoner” dzieli się motywującymi sentencjami.
Słuchaj podcastu NowyMarketing