Fundacja Quiet Storm wykorzystuje hasło „Głodny nie jesteś sobą”, by zwrócić uwagę na problem ubóstwa dzieci

Fundacja Quiet Storm wykorzystuje hasło „Głodny nie jesteś sobą”, by zwrócić uwagę na problem ubóstwa dzieci
Fundacja Quiet Storm wykorzystała w kampanii moc znanego na całym świecie hasła reklamowego „Głodny nie jesteś sobą" od marki Snickers. Akcja dotyczy zwiększenia świadomości na temat ubóstwa dzieci w UK.
O autorze
2 min czytania 2024-07-17

„Głodny nie jesteś sobą” to jedno z tych haseł reklamowych, które zna prawdopodobnie każdy. Fundacja Quiet Storm postanowiła wykorzystać jego moc i użyła je w kampanii na rzecz Women’s Equality Party. Celem akcji jest zwiększenie świadomości na temat ubóstwa dzieci. Zrezygnowano w niej z języka politycznego, a wykorzystano język potoczny po to, by przekaz mógł trafić do wszystkich grup społecznych.

Obecnie jedna trzecia wszystkich dzieci w Wielkiej Brytanii żyje w ubóstwie, a limit zasiłku na dwoje dzieci jest ściśle określony. Kampania wzywa nowy rząd do podjęcia działań w sprawie, która, zdaniem jej twórców, nie została w wystarczającym stopniu przedyskutowana podczas wyborów. Mowa m.in. o zniesieniu limitu zasiłku.

– Ta kampania ma na celu zwrócenie uwagi na kryzys, który był wielokrotnie pomijany w trakcie wyborów. To wstyd, że obecnie jedna trzecia dzieci w Wielkiej Brytanii żyje w ubóstwie. Faktem jest, że niepowodzenia rządu utorowały drogę zniszczeniu, które przetoczyło się przez naszą NHS, wycinając ogromne dziury w naszych lokalnych usługach, a to kobiety, grupy mniejszościowe i dzieci płacą najwyższą cenę. Ubóstwo dzieci wymknęło się spod kontroli i nie możemy tak dalej postępować. Każde dziecko zasługuje na to, by się rozwijać. Dlatego Partia Równości Kobiet rozpoczęła tę kampanię z Quiet Storm, aby zażądać, by Partia Pracy stanęła na wysokości zadania i wprowadziła ambitną politykę, której potrzebujemy, by odwrócić lata oszczędności, które nas tu doprowadziły. Zniesienie godnego pożałowania limitu dwójki dzieci to punkt wyjścia – mówi Sophia Moreau, zastępczyni liderki Women’s Equality Party.

– W ferworze wyborów nie da się przebić polityki polityką, więc musieliśmy znaleźć inny sposób, aby podkreślić niemal zupełny brak polityki innych partii politycznych w kwestii ubóstwa. Statystyki na ten temat są oszałamiające, a minęło 20 lat i sześciu premierów, odkąd Wielka Brytania ostatnio odnotowała stały spadek ubóstwa. Partia Równości Kobiet ma rację, żądając, aby nowy rząd uczynił ubóstwo priorytetem. Rodzice samotnie wychowujący dzieci najczęściej żyją w ubóstwie, a 90% z nich to kobiety. A jeśli nie potrafimy stworzyć społeczeństwa, w którym dzieci nie głodują, nigdy nie będziemy żyć w społeczeństwie równości. Wiemy, że kampania Snickersa miała ogromny wpływ (brawo AMV), więc jeśli trzeba to wykorzystać, aby umieścić ubóstwo w programie, niech tak będzie – dodaje Adele Meer, szefowa działu planowania w Quiet Storm.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS Jak marki mówią o najmłodszych? Przegląd reklam z dziecięcym motywem

Sprawdź przegląd najciekawszych kampanii z udziałem dzieci, który z okazji Dnia Dziecka przygotowała Monika Olkiewicz, content creatorka w LUCKYYOU.

PS2 AI-Mourinho: Snickers stworzył wirtualnego trenera, z którym porozmawiasz o swoich „samobójach”

Snickers stworzył wirtualną wersję legendarnego trenera piłki nożnej, José Mourinho. Wszystko po to, aby wesprzeć fanów piłki nożnej w radzeniu sobie z porażkami. Na WhatsAppie „selekcjoner” dzieli się motywującymi sentencjami.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się