„Powiedz mi jak?”: DOBRY, Piotr Fronczewski, Podsiadło, Makłowicz i Fundacja Unaweza tworzą manifest skierowany do młodych

„Powiedz mi jak?”: DOBRY, Piotr Fronczewski, Podsiadło, Makłowicz i Fundacja Unaweza tworzą manifest skierowany do młodych
Podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Nowe Horyzonty we Wrocławiu, premierę miał muzyczny utwór-manifest pt. „Powiedz mi jak?”. Piosenkę stworzył DOBRY oraz producent muzyczny Kuba Galiński. Do współpracy zaproszono Piotra Fronczewskiego. Partnerem utworu jest Fundacja UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej i projekt „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym”.
O autorze
2 min czytania 2024-07-22

W dzisiejszym cyfrowym świecie, nasze życie często toczy się online, a nieustanny dostęp do Internetu może sprawiać, że zapominamy o tych prostych, ale istotnych aspektach codzienności. Jednak to właśnie życie offline, te momenty, kiedy odłączamy się od technologii i w pełni angażujemy się w otaczającą nas rzeczywistość, są najważniejsze. 

To główny przekaz utworu i klipu „Powiedz mi jak”, w którym, poza Piotrem Fronczewskim, wystąpili także inni goście: Bedoes, Dawid Podsiadło, Monika Brodka, Martyna Wojciechowska, Adam Małysz, Krzysztof Hołowczyc czy Robert Makłowicz oraz ambasadorzy projektu MŁODE GŁOWY: Natalia Sisik, Aleksandra Florkowska, Kacper Zembrzucki (ZetKacper), Dominik Kuc, Konrad Braciak i Łukasz Bogusławski.

– Tę piosenkę można określić mianem współczesnej dezyderaty. To próba zatrzymania się na chwilę w świecie nieustannego pędu, wirtualnej rzeczywistości i przekleństwa porównywania się, coraz trudniej nam być obecnym – realnie i namacalnie. Utwór i tekst od początku był pisany z myślą o głosie Piotra Fronczewskiego, który z pozycji swojego życiowego doświadczenia, dystansu i wrażliwości jest właściwym autorytetem, by zabrać głos w tak fundamentalnej sprawie. Myślę, że Kubie Galińskiemu (producent utworów m.in. sanah czy Mrozu) i Tadeuszowi Śliwie (reżyser) udało się świetnie oddać ducha tej idei – mówi DOBRY – twórca, który chce pozostać anonimowy, a całą uwagę przekierować na treść przekazu.

Partnerem utworu jest Fundacja UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej i projekt „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym”. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Jako MŁODE GŁOWY zostaliśmy partnerem „Powiedz mi jak?” bez chwili wahania. Przekaz utworu doskonale wpisuje się w misję naszej Fundacji. To współczesny manifest, pochwała bycia tu i teraz. Dostrzegania wielu małych-wielkich codziennych rzeczy, które składają się na nasze życie. Dlatego zachęcamy wszystkich do uważności. Na otaczający nas świat, na ludzi którzy są wokół nas i na nas samych. Niezależnie od wieku, bo przekaz kierujemy i do młodych, i do starszych głów. Bez wyjątków. Utwór „Powiedz mi jak?” zachęca do zatrzymania się, do refleksji. A wszystko to z narracją jedynego w swoim rodzaju Piotra Fronczewskiego – mówi Martyna Wojciechowska, prezeska Fundacji UNAWEZA, inicjatorka projektu MŁODE GŁOWY. 

Twórca o pseudonimie DOBRY wkracza na scenę muzyczną bez wyjaśnienia. Ukrywa swoją tożsamość, ponieważ chce skupiać uwagę przede wszystkim na przesłaniu płynącym z jego dzieł.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Można go obserwować na Instagramie pod adresem: @dobry_ig

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Producentem muzycznym utworu jest Kuba Galiński. Z kolei reżyserem klipu – Tadeusz Śliwa, wielokrotnie nagradzany, np. za komediodramat „(Nie)znajomi”, „Ucho prezesa”, „Gang Zielonej Rękawiczki” (Netflix), wiele teledysków i filmów reklamowych. Produkcją teledysku zajął się dom produkcyjny Moon Films. 

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

PS #NMInsights: Dużo się mówi, mało się robi. O zdrowiu psychicznym w sieci [RAPORT]

Na zlecenie Fundacji eFkropka powstał raport dotyczący zdrowia psychicznego w sieci. W publikacji znajdują się dane m.in. na temat social mediów najczęściej wykorzystywanych do mówienia o ADHD czy fobiach, a także skojarzeń ze spektrum autyzmu.

PS2 Czy marki powinny podejmować się tematów związanych ze zdrowiem psychicznym [OPINIE]

Podejmowanie tematów związanych ze zdrowiem psychicznym przez marki – tak czy nie? Sprawdź opinie ekspertów.