Nowotwór piersi to jeden z najczęściej występujących nowotworów złośliwych w Polsce, jednak związane z nim kampanie profilaktyczne i informacyjne trwają na całym świecie. Należy do nich m.in. akcja „Left unsaid” brytyjskiej fundacji Breast Cancer Now, która zwraca uwagę na często pozostawiane bez komentarza aspekty życia z rakiem.
Głównym elementem działań jest spot telewizyjny zachęcający osoby zmagające się z rakiem piersi do otwartej rozmowy o chorobie na co dzień. Autorzy klipu przekonują też, że fundacja jest idealnym miejscem do tego, aby dowiedzieć się wszystkiego, co ważne, na temat nowotworu piersi.
Zobacz również
W kampanii wystąpiły onkologiczne pacjentki, które na co dzień nie mówią zbyt wiele o swojej chorobie, a tym razem postanowiły poruszyć tematy związane m.in. z wpływem nowotworu na życie intymne, czy tłumaczeniem choroby najmłodszym członkom rodziny. Dzięki filmikom wyreżyserowanym przez Adriana-Florina Ardeleaniego udostępnionym w mediach społecznościowych możemy przekonać się, co tak naprawdę tkwi w głowie osób zmagających się z rakiem.
„Czuję się całkiem dobrze. Jeśli dobrze oznacza bycie całkowicie wycieńczonym cały czas. I to nie tylko z powodu chemii, ale też przez stres związany z całą tą sytuacją. Ile bym dała, żeby myśleć o czymś innym niż rak piersi. Za jeden wieczór, w którym znów poczuję się sobą” – tłumaczy jedna z bohaterek klipu.
Poza wideo z udziałem chorujących kobiet, kampania „Left unsaid” obejmuje również animowane spoty i grafiki oraz plakaty, w których pojawiają się hasła dobrze znane z rozmów z onkologicznymi pacjentkami. Jednak tym razem stwierdzenia typu: „Mamusia będzie zdrowa” zostają dodatkowo wypełnione prawdziwymi myślami ich autorek, dzięki czemu możemy zrozumieć, co tak naprawdę czują.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS „Silhouettes”: kampania fundacji Melanoma Fund przypomina o konieczności ochrony przed słońcem podczas uprawiania sportu
Sport to zdrowie, o ile uprawiasz go z umiarem i rozwagą. Przypomina o tym kampania „Silhouettes”. Fundacja Melanoma Fund zwraca w niej uwagę na to, jak ważna jest ochrona przeciwsłoneczna podczas uprawiania sportu na dworze.