W ciągu ostatnich kilku dekad koniczyna adidasa stała się symbolem współczesnego stylu ulicznego, a od 2000 r. jest używana wyłącznie w kolekcjach adidas Originals i koszulkach z limitowanych edycji. Jednak, wraz ze zbliżającą się w 2025 r. 75. rocznicą marki adidas, koniczyna powróci na boisko.
Jako zapowiedź kolekcji, w mediach społecznościowych opublikowano zdjęcie, na którym pojawili się najbardziej zasłużeni piłkarze z poszczególnych klubów.
Zobacz również
fot. adidas/X
Logo zostanie wykorzystane w tzw. trzecich koszulkach największych klubów piłkarskich w Europie.
- Arsenal
fot. adidas
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- FC Bayern
fot. adidas
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Juventus
fot. adidas
- Manchester United
fot. adidas
- Real Madryt
fot. adidas
– Piłka nożna i moda obecnie współistnieją w bliskości, jakiej nigdy wcześniej nie widziano. Nasze logo koniczyny adidas oznacza sportową elegancję, autentyczny styl i, dla wielu fanów, zbiorową pamięć o piłce nożnej. Ponieważ świętujemy 75. rocznicę marki, to idealny moment, aby jeszcze bardziej połączyć te dwa światy i wprowadzić koniczynę na boisko. Ważne było dla nas przedłużenie dziedzictwa koniczyny poprzez stworzenie nowych modnych ikon. Trzecie koszulki pozwalają naszemu zespołowi współpracować z klubami, aby zagłębić się w ich historię i współczesną kulturę w poszukiwaniu nowej inspiracji, a często są noszone przez fanów jako wyraz mody z dala od otoczenia stadionu. Zaprojektowaliśmy te nowe stroje z jedną prostą mantrą w umyśle – „piękne stroje do pięknej gry” – powiedział Sam Handy, SVP of Product and Design, adidas Football.
Koszulki są także dostępne do zakupu przez fanów piłki nożnej. Można je znaleźć w sklepach klubowych, wybranych sklepach detalicznych adidas oraz online na stronie adidas football jerseys.
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko