>>> Sprawdź pozostałe teksty z cyklu „Marketingowa 11″.
1. W marketingu najważniejsze jest…
Umiejętne wykorzystanie jego narzędzi do realizowania celów biznesowych oraz, przede wszystkim, świadomość, że wszelkie działania kreatywne służą w bezpośrednim lub pośrednim stopniu ich realizacji.
Zobacz również
2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…
To zdecydowanie współpraca Empik Go & Oreo. Miałam przyjemność poprowadzić projekt, który po raz pierwszy kompleksowo wykorzystał możliwości Empik Go w połączeniu z ekosystemem Grupy Empik. Udało nam się przygotować kampanię, która szeroko zakrojonymi działaniami obejmowała nie tylko aplikację Empik Go, ale także salony stacjonarne Empiku oraz stronę empik.com.
3. Najtrudniejsze zawodowo wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…
To wyzwanie nadal trwa. Stale staramy się uświadamiać klientów i partnerów biznesowych, że aplikacja z abonamentowym dostępem do audiobooków i ebooków nie kanibalizuje sprzedaży książki papierowej. Razem chcemy tworzyć rynek wydawniczy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumna, to…
Projekt, który dosłownie przed chwilą miał swoją premierę. Mieliśmy przyjemność dołączyć do akcji „Włącz bajkę – Krasnoludki łączą pokolenia”, która została zainaugurowana z okazji 80. rocznicy obchodów Powstania Warszawskiego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wraz z organizatorami kampanii „BohaterON-włącz historię” oraz Fundacją UKOCHANI Magdaleny Różczki przygotowaliśmy projekt charytatywny z udziałem Powstańców Warszawskich. Od 1 sierpnia br. w aplikacji Empik Go można słuchać 6 bajek z czasów dzieciństwa Powstańców. Dochód z odsłuchów trafi na bezpośrednią pomoc Powstańcom Warszawskim oraz wsparcie dzieci w rodzinach zastępczych.
5. Kampania, której twórcom mogłabym zazdrościć, to…
„Witaj w klubie”. Z przyjemnością obserwuję kolegów z Empiku, którzy przygotowali nową platformę stanowiącą punkt wyjścia do kompleksowej komunikacji naszego całego brandu. Jestem pod wrażeniem tego, jak zespół zadbał o każdy detal – od kontekstowego outdooru, przez spot wizerunkowy, aż po komunikację wewnętrzną w ramach różnych brandów należących do Grupy Empik.
6. Najbardziej obiecujące trendy w marketingu, to…
AI, ale też społeczna odpowiedzialność marek, podkreślanie wartości, które za nimi stoją, odwaga w deklaracjach politycznych i światopoglądowych. To dzięki tej odwadze budowane jest realne przywiązanie do marki.
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…
Influencer marketing. Nie zasięgi czy społeczności, które jest w stanie wygenerować i skupić dookoła siebie, bo to potrafi być imponujące, ale jego przełożenie na sprzedaż. Poprzez liczne i często nieadekwatnie dobrane kampanie reklamowe, influencerzy tracą na wiarygodności, a w efekcie współprace z nawet bardzo dużymi kontami nie dają gwarancji dobrego efektu.
8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
Dobry brief, jasno sprecyzowane, ambitne cele oraz partnerstwo. Uważam, że nie da się dobrze współpracować z agencją, bez wdrażania jej w tajniki biznesu czy zasad jego funkcjonowania.
9. Swoje inspiracje czerpię z…
Bacznej obserwacji otoczenia. Największą inspiracją są dla mnie ludzie i ich motywacje oraz działania.
10. Moja kampania marzeń…
Kampania społeczna skierowana do osób starszych, niedowidzących i ich opiekunów. Książka cyfrowa likwiduje bariery czytania powstające wraz z pogarszaniem się wzroku. Korzystanie z czytnika ebooków pozwala manewrować wielkością czcionki czy podświetleniem, a słuchanie audiobooków zupełnie odciąża nasze oczy. Chciałabym mieć szansę realizacji projektu z przekazem demokratyzacji literatury. Dostępność w każdym wymiarze – wieku, miejsca zamieszkania czy posiadanego sprzętu – jest dla nas w Empik Go bardzo ważna, dlatego podchodzimy do niej wielokanałowo.
11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…
Udało mi się odnaleźć miejsce, które idealnie łączy zarówno moje kompetencje, jak i pasje. Zawsze lubiłam pracę z liczbami, ale wydawała mi się pozbawiona emocji. Chciałam pracować z ludźmi oraz tworzyć coś dla nich i o nich. Marketing – a w szczególności mierzalny performance – pozwolił mi idealnie połączyć analityczne umiejętności z kreatywnością i chęcią dotarcia do użytkownika z wartościowym przekazem.
Beata Nowalska
Digital Content Marketing Director w Grupie Empik. Z firmą związana od 2019 r. Wcześniej zdobywała doświadczenie w agencjach performance marketingu. W wolnych chwilach biega, uprawia warzywa na działce i słucha audiobooków.