Grupa LEGO i NIKE, Inc. od dawna wspierają prawo dzieci do zabawy. Obie marki doskonale rozumieją, że kreatywna oraz fizyczna zabawa jest niezbędna dla rozwoju dzieci, a także pomaga im w pełni wykorzystać swój potencjał. Dzięki zabawie zdobywają niezbędne umiejętności życiowe, które zapewniają im prawidłowy rozwój w okresie dorastania.
Niedawne badanie przeprowadzone przez Grupę LEGO1 ujawniło, że dla 1/3 dzieci na całym świecie czas przeznaczony na zabawę jest ograniczony do zaledwie trzech godzin tygodniowo, a według Światowej Organizacji Zdrowia2 tylko 1 na 5 dzieci ma dostęp do odpowiedniej aktywności fizycznej. Ogłoszenie odzwierciedla wspólne zobowiązanie Grupy LEGO i NIKE, Inc. do przywrócenia zabawie kreatywności, radości, sportu i wyobraźni, a także do inspirowania, angażowania i wzmacniania dzieci na całym świecie.
Zobacz również
Współpraca rozpocznie się w przyszłym roku i będzie obejmowała serię produktów, treści i atrakcji pod wspólną marką, które połączą kreatywną moc klocków LEGO z filozofią Nike „Just Do It”, aby zachęcić wszystkie dzieci do zabawy i sportu.
– W Grupie LEGO wierzymy w moc zabawy, która inspiruje i rozwija budowniczych jutra. Łącząc kreatywność zabawy klockami LEGO z żywiołowością oraz pasją do sportu, chcemy zainspirować dzieci nowymi pomysłami na spędzanie wolnego czasu i rozwijanie wyobraźni. Cieszymy się, że możemy współpracować z NIKE, Inc. w tej misji i na nowo wyobrazić sobie, jak kreatywna zabawa oraz sport mogą się łączyć. Wspólnie stworzymy wyjątkowe rozwiązania, które będą angażować i motywować dzieci na całym świecie, jednocześnie inspirując je do eksplorowania możliwości ich wyobraźni – mówił Alero Akuya, wiceprezes ds. rozwoju marki w Grupie LEGO.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– W Nike wierzymy w moc sportu, który napędza świat, a ten zaczyna się od dzieci. Zależy nam na tworzeniu przyszłości bardziej przystępnej i sprzyjającej integracji, w której dzieci w każdym wieku i o różnych umiejętnościach będą chętniej podejmować aktywność fizyczną. Wraz z Grupą LEGO z radością zapraszamy wszystkie dzieci do poznania nowej wizji sportu oraz kreatywnej zabawy – dodaje Cal Dowers, wiceprezes ds. globalnych produktów dla dzieci w NIKE, Inc.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Znaczenie zabawy dla dzieci
W niedawnym badaniu3 przeprowadzonym wśród 25 500 dzieci i 36 000 rodziców w 36 krajach na zlecenie Grupy LEGO prawie wszystkie dzieci stwierdziły, że zabawa jest bardzo cenna dla ich dobrego samopoczucia, a 73% stwierdziło, że ich zdaniem dorośli nie traktują zabawy – i tego, jak może ona pomóc im w nauce – poważnie. Z drugiej strony, 59% rodziców martwi się, że ich dzieci nie mają wystarczająco dużo czasu ani możliwości zabawy.
NIKE, Inc. we współpracy z organizacjami społecznymi, sportowcami, ekspertami i pracownikami wspiera przyszłość sportu młodzieżowego i przyczynia się do zwiększenia dostępności i komfortu uprawiania sportu dla wszystkich. Firma koncentruje się na zapewnieniu wysokiej jakości treningów, wspieraniu dziewczynek i pokonywaniu barier społecznych, które sprawiają, że zbyt wiele osób pozostaje wykluczonych.
W marcu 2024 r. Organizacja Narodów Zjednoczonych przyjęła deklarację ustanawiającą 11 czerwca Międzynarodowym Dniem Zabawy. Inicjatywa ta została wsparta przez globalnych liderów, w tym Grupę LEGO i NIKE, Inc. Międzynarodowy Dzień Zabawy to okazja dla NIKE, Inc. i Grupy LEGO, aby zainspirować dzieci do kreatywnej zabawy i uprawiania sportu. Każdego roku będzie to ważny kamień milowy dla partnerstwa.
W celu świętowania ogłoszenia współpracy stworzona została specjalna animacja wideo, która rozbudza ciekawość i zainteresowanie dzieci, rodzin i dorosłych na całym świecie. Film ożywia połączenie świata sportu i kreatywnej zabawy, wykorzystując kultowe elementy obu marek, w tym charakterystyczne pomarańczowe pudełko na buty Nike, waflową podeszwę zewnętrzną i technologię Nike Air, a także klocki LEGO, minifigurki czy kozę. W samym środku umieszczono specjalnie zaprojektowaną głowę minifigurki LEGO ze charakterystycznym logo Nike jako uśmiechem.
Zdjęcia: www.lego.com
1Kampania Grupy LEGO „Zabawa jest Twoją Supermocą”, wrzesień 2023
2Światowa Organizacja Zdrowia, Aktywność Fizyczna
3Badanie LEGO® Play Well Study 2024