Lidl Polska stawia na współpracę z krajowymi dostawcami. Tym razem Lidl Polska wyciągnął pomocną dłoń do rolników i wykupił część „niedoskonałych” arbuzów, które od poniedziałku, 26 sierpnia 2024 roku, można kupić taniej na Ryneczku Lidla w cenie 1,99 zł/ 1 kg (cena przed obniżką 2,99 zł/1 kg). Dzięki tej inicjatywie, rolnicy mogą zminimalizować straty finansowe, a Lidl Polska kontynuuje swoje działania w duchu zero waste.
– W lipcu nasze plantacje uległy zniszczeniu przez gradobicia, co w dużej mierze uszkodziło plony. Ucierpiały m.in. arbuzy, przez co nie mogą trafić do regularnej sprzedaży, choć ich smak i aromat są nadal takie same. Ucieszyliśmy się, kiedy Lidl Polska zaproponował, że część „niedoskonałych” owoców może trafić do sklepów sieci w ramach Ryneczku Lidla. Współpracujemy z Lidl Polska od lat i wspólnie działamy na rzecz niemarnowania żywności i dbałości o środowisko naturalne – komentuje Krzysztof Wasilewski, właściciel sadów, które zostały zniszczone przez gradobicia.
Zobacz również
To nie pierwszy taki ruch sieci. W ubiegłych latach w sklepach Lidl Polska klienci mogli kupić „krzywe” marchewki oraz buraki, nieperfekcyjne papryki, „opalone” pomidory i „za duże” jabłka. Sieć konsekwentnie działa na rzecz ograniczenia marnotrawienia żywności, wprowadzając zmiany już na poziomie łańcucha dostaw. Firma edukuje i podpowiada, jak działać zgodnie z ideą zero waste. Jednym z autorskich projektów Lidl Polska jest „Kupuję, nie marnuję”, w ramach którego sklepy oferują produkty o krótkim terminie przydatności do spożycia w niższej cenie, zachowujące pełną wartość odżywczą. Do tego sieć wdrożyła sprzedaż „niedoskonałych” owoców i warzyw. Wprowadzając je do oferty, Lidl Polska przeciwdziała ich zmarnowaniu i wspiera polskich dostawców.
Lidl Polska na co dzień współpracuje z ponad 8401 dostawcami z Polski, co przekłada się na pozytywny wpływ na rodzimą gospodarkę. W ofercie sieci klienci mają dostęp do ok. 450 produktów z oznaczeniem „Produkt polski”2. Sieć dba również o rozwój marek własnych, które są produkowane m.in. przez polskie przedsiębiorstwa.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
1Ogólna liczba polskich dostawców, z którymi Lidl Polska nawiązał współpracę w roku obrotowym 2023.
2Liczba produktów z logo „Produkt polski”, które były dostępne w sprzedaży Lidl Polska w roku obrotowym 2023.
Zdjęcia: mat. pras.
Słuchaj podcastu NowyMarketing