Czy rzeczywiście piłka to tylko męski sport? O czym najczęściej dyskutowali kibice w social media?
Raport przygotowany przez agencję Isobar Poland pokazuje, że czwartkowy mecz otwierający Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej wywołał bardzo dużą aktywność w mediach społecznościowych w Polsce.
Zobacz również
,,Od kilku dni obserwujemy wzmożony ruch w social media. Z naszych obserwacji wynika, że ilość wpisów opublikowanych w dniu otwarcia Mistrzostw Świata w godzinach 18:00 – 24:00 była przynajmniej 5-krotnie większa niż w ciągu całego normalnego dnia.’’ – mówi Łukasz Dziekan, Business Development Director w Isobar Poland.
Agencja przeanalizowała wpisy z frazami dotyczącymi mundialu, pochodzące z serwisów Twitter, Instagram, Wykop, Google+ oraz z najpopularniejszych stron dotyczących sportu na Facebooku. W czwartek wieczorem Polacy opublikowali w tych serwisach co najmniej 3353 wpisy dotyczące bezpośrednio monitorowanych haseł i hasztagów*. Najwięcej postów opublikowano na Twitterze – 32% proc (1069). Porównywalną ilość wpisów zanotował Facebook 24 proc (806) i Instagram 24 proc. (787), 18 proc Wykop.pl (618). Serwis społecznościowy Google dzieli od nich przepaść – znalazło się tam tylko 2% (73) wpisów.
Wbrew stereotypom, znaczną grupę internetowych kibiców stanowiły kobiety – aż jedną trzecią. Liczba ta znacznie różniła się w poszczególnych serwisach. Na Facebooku mężczyźni stanowili aż 93 proc. wszystkich komentujących, na Twitterze 64 proc. ale na Instagramie to kobiety dominowały, a mężczyźni stanowili już tylko 43 proc. To oni także najczęściej dawali się ponieść piłkarskim emocjom i byli autorami 4 z 5 negatywnych komentarzy. Ogólnie jednak mecz musiał się podobać, bo negatywne opinie znalazły się jedynie w 4 proc. wszystkich wpisów. Brazylia wygrała mecz wynikiem 3:1. Gdyby jednak oceniać sympatie polskich kibiców dla poszczególnych drużyn tylko na podstawie komentarzy w internecie, to Polacy nie mieli zdecydowanego faworyta – 54 proc. komentarzy dotyczyło Brazylii, a 46 proc. Chorwacji.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
A jakie wydarzenia najmocniej rozpalały klawiatury polskich internetowych komentatorów? Otóż nie tylko gole. Najwięcej wpisów, jeszcze przed meczem, wywołały problemy z transmisją otwarcia Mistrzostw Świata. Kolejna fala komentarzy przypada na początek i pierwsze 30 minut meczu, kiedy to padły dwie bramki. Wysoki skok aktywności zanotowano na początku drugiej połowy spotkania, kiedy sędzia podyktował rzut karny, po którym Brazylia zdobyła prowadzenie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„Wydarzenia sportowe to jedne z najpopularniejszych tematów dyskusji w mediach społecznościowych. Przykładowo, w trakcie ostatniego finału Ligi Mistrzów łącznie wysłano 4,8 mln tweetów. Jestem przekonany, że Fifa World Cup 2014 ustanowi nowy rekord zaangażowania fanów we wszystkich kanałach social media.” – przewiduje Łukasz Dziekan z Isobar Poland.
Raport agencji Isobar Poland powstał na bazie danych zgromadzonych na terenie Polski, z wykorzystaniem platformy SocialPylon do monitoringu i zarządzania treścią w social media.
*monitorowane hasła i hasztagi:
- worldcup2014
- meczotwarcia
- mundialbrazil2014
- mundialbrasil2014
- mundial2014
- „mecz otwarcia”
- „world cup”
- brazil2014
- futbol
- mundial
- piłkanożna
- football
- mundial2014
- fifaworldcup
- worldcup
- fifa2014
- brasil2014
- brazylia2014
- „fifa world cup”
- wc2014