Sprawdź inne odsłony cyklu #OdKulis >>>
W cyklu #OdKulis pokazujemy, jak od wewnątrz wyglądają działania związane z najciekawszymi akcjami i kampaniami: jak w praktyce wygląda ich realizacja, z jakimi najtrudniejszymi wyzwaniami muszą się zmierzyć twórcy oraz jakie nieplanowane i zaskakujące zdarzenia miały miejsce. Tym razem o kulisach remontu Ośrodka Dziennego Pobytu w Ciechanowie, opowiadają Małgorzata Szukała, kierowniczka działu komunikacji i fundraisingu z Polskiego Czerwonego Krzyża oraz Małgorzata Mejer, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Centralnej.
Procter & Gamble, w partnerstwie z Polskim Czerwonym Krzyżem, modernizuje kluczowe pomieszczenia w Ośrodku Dziennego Pobytu w Ciechanowie, kuchnię i łazienkę, a także buduje nowoczesną pralnię. Ośrodek zyska nie tylko odświeżone wnętrza, ale także środki czystości, które są niezwykle istotne w codziennej opiece nad najbardziej potrzebującymi. Te działania mają na celu poprawę warunków pobytu w ośrodku, oraz zapewnienie poczucia bezpieczeństwa i komfortu podopiecznych, wśród których znajdują się samotne matki, seniorzy, uchodźcy oraz dzieci.
Jak narodził się pomysł na zorganizowanie akcji?
– Pomysł zrodził się po odwiedzeniu oddziału PCK w Ciechanowie. Ilość działań prowadzonych przez oddział na rzecz jego podopiecznych oraz potrzeby są tam ogromne. Pomagamy dzieciom, samotnym matkom, seniorom i osobom z Ukrainy. Kuchnia i łazienka, choć świetnie wyposażone, wymagały remontu, aby działania były kontynuowane w dobrych warunkach dla wszystkich. Ośrodek dla wielu osób jest drugim domem. Dlatego chcieliśmy w nim stworzyć jak najlepsze warunki. Pralnia, którą tworzymy, to nowość w ośrodku. Mamy nadzieję, że przyda się zarówno osobom odwiedzającym ośrodek na co dzień, jak i siostrom PCK, opiekującym się osobami pozostającymi w domu. Dzięki długoletniej współpracy z P&G udało się znaleźć środki na ten cel i rozpoczęto remont i projekt pod hasłem „Dom z dala od domu” – mówi Małgorzata Szukała, kierowniczka działu Komunikacji i Fundraisingu w PCK.
– Od początku działalności w Polsce, Procter & Gamble angażuje się we wsparcie lokalnych społeczności. Czujemy się ich częścią i chcemy pomagać tam, gdzie możemy przyczynić się do realnej zmiany sytuacji. Czyli na przykład tam, gdzie nasze produkty mogą natychmiast wesprzeć osoby w potrzebie. Takie działania od zawsze wpisywały się w filozofię firmy. Z Polskim Czerwonym Krzyżem współpracowaliśmy już w wielu sytuacjach, zarówno wtedy, gdy chodziło o bieżącą pomoc, którą realizuje PCK na rzecz osób w trudnej sytuacji życiowej, jak i w nagłych przypadkach. Pomysł na obecne działania zrodził się z chęci wsparcia placówki, która realnie odpowiada na potrzeby lokalnej społeczności – odpowiada Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Centralnej.
Ile trwały i jak wyglądały przygotowania?
– Aby nie przerywać funkcjonowania ośrodka, remont wymagał szybkiej realizacji. Korzystając z nieobecności dzieci w świetlicy (wakacje i kolonie z PCK), remont rozpoczął się na początku lipca br.,i skończył w październiku – odpowiada Małgorzata Szukała.
– Przygotowania do akcji trwały kilka miesięcy. Na początku, wspólnie z Polskim Czerwonym Krzyżem, szukaliśmy placówki, której moglibyśmy pomóc. PCK wskazał Dom Opieki Dziennej w Ciechanowie. Następnie dokładnie przeanalizowaliśmy potrzeby placówki i zaplanowaliśmy remont kuchni i łazienki oraz stworzenie nowej pralni. Prace remontowe są nadzorowane przez osoby zarządzające ośrodkiem – dodaje Małgorzata Mejer.
Ile osób jest zaangażowanych w działania?
– Działania koordynowane są przez biuro Zarządu Głównego PCK w Warszawie, we współpracy z oddziałem rejonowym PCK w Ciechanowie, który koordynuje wszystkie prace na miejscu. Ze względu na ogrom prac, zaangażowanych jest dużo osób. Są to nie tylko pracownicy Domu Opieki Dziennej w Ciechanowie, Procter & Gamble i PCK, ale także ekipy remontowe – mówi Małgorzata Szukała.
– Współpraca z organizacjami pozarządowymi, takimi jak PCK, jest dla nas bardzo ważna. Dzięki ich wiedzy i doświadczeniu możemy skutecznie pomagać lokalnym społecznościom. Z PCK łączy nas wieloletnia, owocna współpraca przy różnych projektach, dlatego cenimy ich ekspertyzę i zaangażowanie – dodaje Małgorzata Mejer.
Największe niespodzianki i wyzwania, które miały miejsce podczas realizacji
– Ogromnym wyzwaniem jest czas na przewidziany remont, ponieważ PCK jednocześnie wciąż prowadzi działania na rzecz potrzebujących, m.in. wydaje posiłki. Przez czas trwania remontu kuchni był to catering. Często jest to jedyny ciepły posiłek dla tych osób, dlatego bardzo nam zależy, aby utrzymać te działania pomimo remontu – stwierdza Małgorzata Szukała.
– Byliśmy pod wrażeniem skali działalności Domu Opieki Dziennej w Ciechanowie. Ośrodek wspiera różne grupy wiekowe i spełnia wiele potrzeb osób korzystających z jego pomocy. Zaskoczyła nas różnorodność działań podejmowanych przez placówkę oraz zaangażowanie jej pracowników – mówi Małgorzata Mejer.
Jakie kolejne kroki oraz akcje są planowane?
– Mamy nadzieję, że jest to pierwszy etap szeroko zakrojonego projektu z P&G i że nasz partner w przyszłości wesprze kolejne ośrodki PCK i wspólnie stworzymy jeszcze wiele „Domów z dala od domu” – mówi Małgorzata Szukała.
– Ze zmodernizowanej kuchni, łazienki i nowej pralni będą korzystać zarówno osoby potrzebujące, odwiedzające ośrodek, jak i Siostry PCK, niosące pomoc osobom starszym, ubogim i chorym. W międzyczasie zaczynamy już rozglądać się za kolejnym miejscem, gdzie nasza wspólna pomoc mogłaby być przydatna – dodaje Małgorzata Mejer.
Artykuł reklamowy powstały przy współpracy z Procter & Gamble.