Nowe odcinki serialu LEGO DREAMZzz główni bohaterowie – przyjaciele ze szkoły średniej, spotykają się w świecie snów, a gdy idą spać, przeżywają epickie przygody i wykorzystują umiejętności, aby odeprzeć Króla Koszmarów i wiedźmę.
Serial jest okazją do zorganizowania globalnych badań zleconych przez LEGO, które wykazały, że 57% dzieci w wieku 6-12 lat zdaje sobie sprawę z tego, że może wpływać na swoje sny. Jednocześnie tylko jedna trzecia pytanych aktywnie ćwiczy tę umiejętność. Czas to zmienić.
Zobacz również
Psycholog snów, Ian Wallace, ma pomóc najmłodszym rozbudowywać tę umiejętność, a wszystko to pod skrzydłami LEGO. Jego zadaniem będzie też nauczenie dzieci tego, że reżyserowanie snów może się okazać przydatne również za dnia. W ten sposób buduje się lepsze umiejętności rozwiązywania problemów, silniejszą tożsamość, wyższą odporność emocjonalną i zaawansowane umiejętności poznawcze.
fot. www.lego.com
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Według Wallace’a istnieją trzy metody kierowania snami:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Dream Play – eksploracja i analiza obrazu ze snu podczas gdy dziecko jest obudzone. Wszystko odbywa się poprzez ponowne wyobrażenie sobie snu w oparciu o różne scenariusze. Robiąc to, dziecko zdaje sobie sprawę, że ma władzę nad obrazami, które tworzy w swoim umyśle i może eksplorować różne sposoby, w jaki czuje się w związku z tymi obrazami.
- Imaginal Play koncentruje się na tym, jak dziecko bawi się zapamiętanym obrazem ze snu po przebudzeniu. Rodzic może zachęcać dziecko do wyobrażania sobie różnych aspektów sceny ze snu, (np. otoczenie, mieszkańcy i możliwe elementy w nim zawarte).
- Active Play idzie o krok dalej, zapraszając dziecko do rekonstrukcji i odgrywania obrazów ze swoich snów, wykorzystując kreatywność do budowania porównań i podobieństw poprzez odgrywanie ról. To praktyczne podejście pogłębia więzi emocjonalne i wzmacnia ich umiejętności wyobrażeniowe, co pokazuje dzieciom, jak ich kreatywność może poprowadzić ich marzenia w to, czego chcą.
Zdjęcie główne: www.trendwatching.com
PS Grupa LEGO i NIKE, Inc. łączą siły i kreatywną zabawę ze sportem
Grupa LEGO i NIKE, Inc. ogłosiły wieloletnie partnerstwo, które będzie promować kreatywną zabawę i sport. Wspólnie zaoferują nowe i ekscytujące rozwiązania dla dzieci i rodzin na całym świecie.