Ponad 10,1 mld zł wartości dodanej. Lidl Polska podsumowuje wyniki działalności w 2023 roku

Ponad 10,1 mld zł wartości dodanej. Lidl Polska podsumowuje wyniki działalności w 2023 roku
Na 10,1 mld zł została oszacowana przez Deloitte wartość dodana wygenerowana przez Lidl Polska w 2023 roku. Szczegółowe wyniki raportu wpływu Lidl Polska na rozwój krajowej gospodarki w 2023 roku zaprezentowano podczas XXXIII Forum Ekonomicznego w Karpaczu.​
O autorze
1 min czytania 2024-09-06

Funkcjonowanie sklepów Lidl Polska w 2023 roku miało istotny, pozytywny wpływ na gospodarkę. Poza codzienną działalnością sklepów gospodarkę napędzały zakupy potrzebne do ich utrzymania oraz wydatki pracowników, które dalej krążą w gospodarce.

W rezultacie firma doradcza Deloitte szacuje, że w 2023 roku funkcjonowanie sklepów Lidl Polska wygenerowało ponad 10,1 mld zł wartości dodanej, z czego 5,4 mld zł powstało w samej spółce, a 4,7 mld zł u dostawców sieci Lidl Polska i dzięki pensjom wypłaconym pracowniczkom i pracownikom. Dla porównania: 10,1 mld zł to kwota zbliżona do całkowitego kosztu budowy 2. linii metra w Warszawie.

Tworzenie miejsc pracy jest jedną z ważnych kategorii wpływu działalności sieci na otoczenie ekonomiczno-społeczne, co dotyczy nie tylko wymiaru bezpośredniego (zatrudnianie swoich pracowniczek i pracowników), ale także pośredniego oraz indukowanego (generowanie zatrudnienia w związku z popytem na produkty i usługi swoich dostawców i poddostawców).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
Zrzut ekranu (572).png

W 2023 roku Lidl Polska wypłacił w kraju wynagrodzenia w wysokości prawie 1,4 mld zł. Efekt pośredni, a zatem dochody gospodarstw domowych osób zatrudnionych u dostawców i poddostawców sieci Lidl oraz firm z nimi powiązanych, wyniósł w tym samym okresie prawie 500 mln zł, a łącznie kwota wynagrodzeń wygenerowanych przez Lidl Polska w 2023 roku wyniosła 2,5 mld zł.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Tylko w 2023 roku ponad 300 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty na 28 zagranicznych rynków, na których obecny jest Lidl. Przeczytaj cały raport TUTAJ.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcia: mat. pras.

PS Allegro generuje prawie 1% polskiego PKB [RAPORT]

Firma KPMG przygotowała „Raport wpływu” dla Allegro, w którym przedstawia skalę wpływu platformy na polską gospodarkę w 2023 roku.