„Missed Birthdays”: kampania, w której urodzinowe balony symbolizują utracone życie

„Missed Birthdays”: kampania, w której urodzinowe balony symbolizują utracone życie
6929 balonów, a każdy z nich symbolizuje jedną młodą osobę, która w ciągu ostatnich 10 lat popełniła samobójstwo. Oto jak powstała olbrzymia instalacja w ramach akcji „Missed Birthdays”.
O autorze
1 min czytania 2024-09-09

„Missed Birthdays” (pol. „Utracone urodziny”) to kampania, której głównym tematem są samobójstwa młodych osób. Gigantyczna instalacja stworzona z setek kolorowych balonów, które zwykle wręcza się z okazji urodzin, to tym razem sposób na zwrócenie uwagi na odbieranie sobie życia przez młodzież. Twórcami działań są organizacja CALM (Campaign Against Living Miserably) i ITV, instytucja charytatywna zajmująca się zapobieganiem samobójstwom.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak wynika z badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii, samobójstwo jest obecnie główną przyczyną śmierci osób poniżej 34. roku życia w UK, a kobiety poniżej 24. roku życia stanowią najszybciej rosnącą grupę w historii, która jest narażona na odebranie sobie życia.

Instalacja stworzona z wielobarwnych balonów stanęła w Westfield London i będzie ją można oglądać do 11 września br. Kulminacyjny punkt akcji przydana na 10 września, kiedy to obchodzony jest Światowym Dniu Zapobiegania Samobójstwom. Ponadto, w Londynie i internecie pojawią się również billboardy i banery, na których będzie można znaleźć zdjęcia ofiar samobójstw i krótkie notatki na ich temat.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Akcja „Missed Birthdays” będzie również okazją do spotkania z bliskimi ofiar samobójstw, którzy opowiedzą o tym, jak zapamiętali swoich bliskich. Podczas londyńskiej akcji goście opowiedzą o tym, jacy byli i, co chcieli osiągnąć, zanim odeszli.

Oprawą graficzną akcji zajmuje się agencja adam&eveDDB.

Zdjęcia: www.thecalmzone.net

PS „The Rooms That Remain”: kampania, która mówi o samobójstwach wśród młodzieży

„The Rooms That Remain” to kampania społeczna organizacji Youthline i grupy non-profit PleaseStay Movement, która zwraca uwagę na rosnącą skalę samobójstw wśród młodych osób w Singapurze. Akcji towarzyszą grafiki, na których widać pokoje pozostawione przez samobójców.