Akcja specjalna odbędzie się w kilkunastu polskich miastach, w których obecne są systemy Nextbike. Swój udział potwierdziły Białystok, Ciechanów, Częstochowa, Grodzisk Mazowiecki, Jastrzębie-Zdrój, Józefów, Kędzierzyn-Koźle, Konin, Łódź, Marki, Piaseczno, Piotrków Trybunalski, Pruszków, Pszczyna, Wrocław, Żyrardów. Dodatkowo w ramach podsumowania akcji, Nextbike wraz z partnerem ekologicznym organizacją Dotlenieni podejmie się inicjatywy posadzenia jesienią we wrocławskim lesie Osobowickim 1 sadzonki drzewa za każde 1000 wypożyczeń w systemach rowerowych objętych akcją.
– Europejski Tydzień Mobilności stanowi znakomitą okazję do podkreślenia korzyści płynących z wyboru tych środków transportu, które w znaczący sposób wspierają rozwój zrównoważonej mobilności miejskiej. Zgodnie z naszymi badaniami, aż 15% ankietowanych Polek i Polaków deklaruje codzienne korzystanie z miejskich rowerów publicznych, co pokazuje ich rosnącą rolę jako ważnego elementu miejskiego ekosystemu transportowego. Poprzez nasze działania w ramach Europejskiego Tygodnia Mobilności pragniemy ułatwić mieszkańcom dostęp do miejskich rowerów publicznych, tym samym przyczyniając się do dalszej transformacji naszych nawyków transportowych, a wraz z tym samych miast w kierunku bardziej zrównoważonych, zdrowych i przyjaznych do życia – komentuje Marcin Sałański, Head of Communications w Nextbike Polska.
Zobacz również
W ramach inicjatywy Nextbike „Miasto łapie oddech”, agencja marketingowa AWX stworzyła film promujący wydarzenie, który podkreśla ekologiczne walory rowerów jako środka transportu. Klip, wpisujący się w trend marketingowy FOOH, przedstawia wizję miasta zazieleniającego się dzięki większemu wykorzystaniu rowerów, co symbolizuje dążenie do zrównoważonego rozwoju i troski o środowisko.
– Celem naszego klienta – firmy Nextbike – było pokazanie, jak zmiana nawyków transportowych mieszkańców może wpłynąć na poprawę jakości życia w mieście. Chcieliśmy, aby wizualna forma filmu oddawała ideę zielonej rewolucji, która zaczyna się od wyboru roweru – zauważa przedstawiciel agencji AWX.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Nadrzędnym celem akcji „Miasto łapie oddech z Nextbike” jest promocja niskoemisyjnych form transportu w polskich miastach. Wydłużenie czasu darmowego korzystania z rowerów miejskich do pełnej godziny każdego dnia ETM ma zachęcić mieszkańców do rezygnacji z samochodów na krótkich trasach, co przyczyni się do poprawy jakości powietrza w naszych miastach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wydarzenie zostało objęte patronatem Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności oraz wspierane jest przez prestiżowe media, takie jak Polska Agencja Prasowa, Rzeczpospolita, Portal Samorządowy i Nowy Marketing.
– Wierzymy, że nasze działania wspólnie z partnerami pozwolą zwrócić uwagę na kluczowe kwestie związane z jakością powietrza, zdrowiem i komfortem życia w miastach. Zapraszamy wszystkich mieszkańców do aktywnego udziału w Europejskim Tygodniu Mobilności i korzystania z darmowego czasu jazdy rowerami miejskimi – podsumowuje Marcin Sałański.
Według tegorocznych badań Nextbike przeprowadzonych wspólnie z agencją SW Research rowery publiczne mogą znacząco wpłynąć na jakość życia w mieście, szczególnie w kontekście ochrony środowiska (68%), poprawy zdrowia publicznego (62%), zmniejszenia natężenia ruchu samochodowego i korków (55%) oraz redukcji hałasu miejskiego (54%). Są to istotne czynniki, zwłaszcza gdy spojrzymy na współczesne miasto jako złożony ekosystem, w którym innowacyjne technologie i odpowiednie praktyki mogą podnosić nasz codzienny dobrostan na wielu poziomach.
Zdjęcie główne: mat. pras.
PS Dlaczego rowery publiczne to must have reklamy outdoorowej w 2025 r. [NAGRANIE WEBINARU]
Dlaczego warto zainwestować w reklamę na miejskich rowerach publicznych? Jakie są korzyści z reklamy na rowerach? Między innymi na te pytania, podczas webinaru, odpowiedzieli Cezary Dudek oraz Marcin Sałański z Nextbike Polska.