„Jeśli to widzisz, to dlatego, że my cię widzimy”: powstał billboard, który odczytają jedynie daltoniści

„Jeśli to widzisz, to dlatego, że my cię widzimy”: powstał billboard, który odczytają jedynie daltoniści
Powstał billboard, który w całości zobaczą jedynie osoby z zaburzeniami widzenia kolorów. Outdoorowa akcja jest pomysłem kanadyjskiego oddziału TD Banku. Ma zwracać uwagę na dostępność do treści online osób z niepełnosprawnościami.
O autorze
1 min czytania 2024-09-13

Dostępność treści internetowych dla osób z rozmaitymi niepełnosprawnościami jest dziś naprawdę ograniczona. Niektóre źródła podają, że użytkownicy sieci z zaburzeniami wzroku czy słuchu mają do dyspozycji jedynie 3% publikowanego contentu. Walkę z taką sytuacją podjął kanadyjski oddział TD Bank, który wraz z agencją Ogilvy Canada stworzył wyjątkowy billboard. Hasło wydrukowane na wielkoformatowej reklamie ulicznej przeczytają wyłącznie osoby z zaburzeniami widzenia kolorów. Dla pozostałych przechodniów billboard będzie się składał wyłącznie z przypadkowych czerwonych i zielonych punktów.

„Jeśli to widzisz, to dlatego, że my cię widzimy” – głosi napis promujący działania TD Banku wobec osób z niepełnosprawnościami. Celem tej outdoorowej kampanii jest przede wszystkim podniesienie świadomości społeczeństwa na temat niepełnosprawności, a także pokazanie, że reklama może stać się wektorem zmian społecznych, nawet jeśli mowa o wyzwaniach niewidocznych dla większości z nas.

Kampania TD Banku jest powiązana z niedawnym wypuszczeniem na rynek urządzenia pod nazwą TD Accessibility Adapter, służącego do dostosowywania stron internetowych do indywidualnych preferencji osób z niepełnosprawnościami. Wszystko to w zgodzie z najnowszymi technologiami.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zdjęcia: TD Bank

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS OdKulis: Fundacja Avalon pyta „Teraz mnie widzisz?” i uczy spojrzenia na osoby z niepełnosprawnościami

O tym, jak wyglądało tworzenie kampanii „Teraz mnie widzisz?” fundacji Avalon od kulis, co okazało się zaskoczeniem, a co największym wyzwaniem mówimy przy okazji miesiąca walki z dyskryminacją osób niepełnosprawnych, jakim jest maj.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się