Dostępność treści internetowych dla osób z rozmaitymi niepełnosprawnościami jest dziś naprawdę ograniczona. Niektóre źródła podają, że użytkownicy sieci z zaburzeniami wzroku czy słuchu mają do dyspozycji jedynie 3% publikowanego contentu. Walkę z taką sytuacją podjął kanadyjski oddział TD Bank, który wraz z agencją Ogilvy Canada stworzył wyjątkowy billboard. Hasło wydrukowane na wielkoformatowej reklamie ulicznej przeczytają wyłącznie osoby z zaburzeniami widzenia kolorów. Dla pozostałych przechodniów billboard będzie się składał wyłącznie z przypadkowych czerwonych i zielonych punktów.
„Jeśli to widzisz, to dlatego, że my cię widzimy” – głosi napis promujący działania TD Banku wobec osób z niepełnosprawnościami. Celem tej outdoorowej kampanii jest przede wszystkim podniesienie świadomości społeczeństwa na temat niepełnosprawności, a także pokazanie, że reklama może stać się wektorem zmian społecznych, nawet jeśli mowa o wyzwaniach niewidocznych dla większości z nas.
Zobacz również
Kampania TD Banku jest powiązana z niedawnym wypuszczeniem na rynek urządzenia pod nazwą TD Accessibility Adapter, służącego do dostosowywania stron internetowych do indywidualnych preferencji osób z niepełnosprawnościami. Wszystko to w zgodzie z najnowszymi technologiami.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zdjęcia: TD Bank
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS OdKulis: Fundacja Avalon pyta „Teraz mnie widzisz?” i uczy spojrzenia na osoby z niepełnosprawnościami
O tym, jak wyglądało tworzenie kampanii „Teraz mnie widzisz?” fundacji Avalon od kulis, co okazało się zaskoczeniem, a co największym wyzwaniem mówimy przy okazji miesiąca walki z dyskryminacją osób niepełnosprawnych, jakim jest maj.