Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

#OdKulis: Fundacja Avalon pyta „Teraz mnie widzisz?” i uczy spojrzenia na osoby z niepełnosprawnościami

#OdKulis: Fundacja Avalon pyta „Teraz mnie widzisz?” i uczy spojrzenia na osoby z niepełnosprawnościami
O tym, jak wyglądało tworzenie kampanii „Teraz mnie widzisz?" fundacji Avalon od kulis, co okazało się zaskoczeniem, a co największym wyzwaniem mówimy przy okazji miesiąca walki z dyskryminacją osób niepełnosprawnych, jakim jest maj.
O autorze
3 min czytania 2024-05-02

W cyklu #OdKulis pokazujemy, jak od wewnątrz wyglądają działania związane z najciekawszymi akcjami i kampaniami: jak w praktyce wygląda ich realizacja, z jakimi najtrudniejszymi wyzwaniami muszą się zmierzyć twórcy oraz jakie nieplanowane i zaskakujące zdarzenia miały miejsce. Tym razem o kulisach kampanii „Teraz mnie widzisz?” opowiada Helena Szczuka – kierowniczka działu komunikacji i promocji Fundacji Avalon.

Jak narodził się pomysł na taką akcję?

Fundacja Avalon już od kilkunastu lat działa na rzecz osób z niepełnoprawnościami i przewlekle chorych z całej Polski. Drugim elementem naszej misji jest zmiana społecznego postrzegania i odbierania niepełnosprawności. Od sześciu lat prowadzimy ogólnopolskie kampanie społeczne. Jednym z elementów działalności Fundacji Avalon jest również edukacja społeczeństwa w zakresie niepełnosprawności, dlatego co roku podejmujemy działania, które poruszają istotne tematy dla środowiska osób z niepełnosprawnościami.

Kampania „Teraz mnie widzisz?” oddaje głos 5 milionom osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności i skupia się na ich perspektywie. Daje możliwość mówienia we własnym imieniu, samorzecznictwa w sprawie swoich potrzeb i uczuć. Pokazuje, jak naprawdę widzimy niepełnosprawność i daje proste rozwiązania, czy i w jaki sposób powinniśmy ją postrzegać. Pomysł na kampanię wyrósł z doświadczeń samych osób z niepełnosprawnościami. Bo kto najlepiej będzie mówił w ich imieniu, jak nie oni sami? A ich doświadczenia są bardzo różne, choć mają kilka wspólnych mianowników. Między innymi to, że ludzie w pierwszej kolejności, zazwyczaj, skupiają się na ich niepełnosprawności, zaś ci, którzy jej doświadczają, usuwają się w cień, stając się niewidzialnym.

Kto odpowiada za działania związane z akcją?

Kampania „Teraz mnie widzisz?” została zrealizowana we współpracy z agencją Allegro Brand Experience Agency. Koordynatorem kampanii po stronie Fundacji Avalon była Kierowniczka Działu Komunikacji i Promocji Helena Szczuka. Za współpracę z mediami odpowiedzialna była Paulina Liberadzka – Główna Specjalistka ds. PR i marketingu. Do realizacji kampanii na drodze konkursu zaangażowana została Allegro Brand Experience Agency, reprezentowana przez Urszulę Pietraszek (lider) oraz Patrycję Markowską i Karolinę Kowalską (komunikacja). Kampania jest współfinansowana ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ile trwały przygotowania i jak przebiegała realizacja?

Pracę nad kampanią społeczną rozpoczęliśmy już w wakacje 2023 roku. Wtedy opublikowaliśmy zapytanie ofertowe i szukaliśmy agencji, która pomoże nam w odpowiednim oddaniu w kreacji danego tematu i dotarciu do jak najszerszej liczby odbiorców. Po wyborze agencji rozpoczęliśmy konkretną pracę – wybraliśmy bohaterów kampanii, zaprojektowaliśmy kreacje różnego typu, zaplanowaliśmy komunikację. W październiku przyszedł czas na kręcenie spotów radiowych i telewizyjnych. Wtedy powstała cała identyfikacja wizualna kampanii i wszystkie formaty, z którymi spotyka się odbiorca.

W okresie świątecznym rozpoczęliśmy całą kampanię, leciały spoty telewizyjne w największych stacjach, w rozgłośniach radiowych brzmiały nasze spoty, outdoor w największych miastach prezentował nasze kreacje. Do końca lutego 2024 roku działaliśmy w social mediach i pojawialiśmy się w mediach tradycyjnych, mówiąc o podmiotowym życiu osób z niepełnosprawnościami.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Niespodzianki, które pojawiły się podczas tworzenia projektu

Najbardziej poruszające były nagrania tzw. testimoniali – krótkich wypowiedzi naszych bohaterów, w których opowiadali o swoich doświadczeniach. Zrealizowaliśmy bardzo dużo materiałów i doświadczyliśmy wtedy całego wachlarza emocji. Czasami się śmialiśmy, często byliśmy poruszeni, pojawiły się też łzy. To były bardzo ciekawe i wzbogacające spotkania. Uświadomiły nam, jak złożonym zjawiskiem jest niepełnosprawność i jak mała jest wiedza społeczna na jej temat.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Efekty i kolejne kroki

Przez trzy miesiące głośno mówiliśmy o potrzebach osób z niepełnosprawnościami. Zwracaliśmy uwagę na to, że ta grupa liczy ponad 5 milionów, a ich potrzeby bywają niezauważalne. Naszą misją było uwrażliwienie społeczeństwa na problem niewidoczności osób z niepełnosprawnością. I rzeczywiście udało się dotrzeć do szerokiego grona odbiorców!

Kampania telewizyjna zrealizowana w trzech największych grupach telewizyjnych wygenerowała 35,1 miliona kontaktów reklamowych do 9 mln osób z grupy docelowej. Kampania prowadzona była zarówno w radiostacjach tradycyjnych jak i radiu internetowym i dotarła do 1 669 858 osób. Powstały 92 posty w różnych kanałach mediów społecznościowych oraz 16 publikacji na TikToku.

Nasze spoty wyświetlone zostały blisko 830 tysięcy razy na samym Facebooku i Instagramie, zaś wszystkie posty w tych dwóch kanałach wygenerowały ponad 835 tysięcy aktywności. Łączna liczba wyświetleń naszych materiałów wynosi 8 mln 300 tys. 218!

Na kanale Fundacji Avalon na YouTube nasze spoty zostały wyświetlone 3 288 866 razy. Kampania „Teraz Mnie Widzisz?” reklamowana była w sieci Google oraz na licznych portalach internetowych, oraz aplikacjach mobilnych, gdzie łącznie zebrała 7 051 851 wyświetleń oraz blisko 80 tysięcy kliknięć.

Po raz pierwszy pojawiliśmy się z kampanią społeczną w kinach – osiągnęliśmy w nich ponad 500 tys. kontaktów. W ośmiu największych miastach Polski pokazaliśmy reklamę na 177 nośnikach zewnętrznych, gdzie dotarliśmy do 1 269 87 osób, generując ponad 7,2 milionów kontaktów.

Zdjęcia: mat. pras.

PS #OdKulis: program edukacyjny „Gotuj się na zmiany” Winiary

Marka Winiary już po raz 12. zaangażowała szkoły i przedszkola do udziału w programie edukacyjnym „Gotuj się na zmiany”, który ma na celu kształtowanie u najmłodszych prawidłowych nawyków żywieniowych, podkreślenie wagi niemarnowania żywności oraz zapoznanie dzieci ze zdrową kuchnią.

PS2 #OdKulis: kampania „GenZ” Rocketjobs.pl

Portal pracy Rocketjobs.pl postanowił oddać głos młodym pracownikom – przedstawicielom pokolenia Z. W ramach kampanii „Gen Z” powstała seria filmów o charakterze dokumentalnym #Rozmowyopracy. Teraz pokazujemy, jak #OdKulis wyglądała realizacja tej inicjatywy.