W raporcie e-Izby „Dyrektor e-Commerce Roku 2024” pojawiły się informacje na temat przewidywań dyrektorów e-commerce dotyczących wyzwań stojących przed branżą.
Do sześciu głównych obszarów, którym należy poświęcić uwagę, należą: big data care, wszechobecność AI, wysokie wymagania klientów, konieczność tworzenia personalizacji i wizualizacji z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań AR/VR, zawrotne tempo działania oraz wybór najlepszych technologii.
Zobacz również
Autorzy raportu podkreślają wysokie tempo wzrostu rynku e-commerce w Polsce, który w 2024 roku osiągnął wartość niemal 1,3 mld zł.
Najciekawsze reklamy świąteczne 2024 [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wśród najważniejszych zagadnień wymienianych w raporcie w kontekście rozwoju branży e-commerce znalazły się m.in. sztuczna technologia, voice ordering, safe data i automatyzacja. To one mają być czynnikami w największy sposób wpływającymi na wzrost znaczenia tej gałęzi runku.
Wśród wyzwań stojących przed e-commerce zarówno dziś, jak i w nadchodzącej przyszłości, znaleźć można takie zagadnienia, jak ostrożniejsze niż kiedyś podejście klientów do procesu zakupowego, spadek sprzedaży, czy presja związana z utrzymaniem wskaźników wzrostu w kanale e-commerce z ubiegłych lat.
W badaniu szerzej swoją wizją przyszłości e-commerce podzielili się: Jacek Kinecki (CEO Przelewy24, partner merytoryczny publikacji), Dorota Bachman (TuZwierzaki.pl), Maciej Bojczewski (Klub Zabawkowy), Grzegorz Bosowski (fly.pl), Mateusz Haber (Surf Inc.), Adam Jankowiak (Chocolissimo), Agnieszka Kozłowska (MODIVO), Oskar Lipiński (Daag), Michał Jaworski (Rainbow Tours), Marcin Łachajczyk (Ceneo), Marcin Mielniczuk (e-zebra.pl), Magdalena Nowacka (Bolf/Denley), Mariusz Nowak (BRW SA), Michał Pachnik (CCC), Bartosz Pilch (SIG), Mariusz Serafin (Lancerto), Damian Sobaszek (GT Group Tomaszek), Magdalena Szady (Kronospan), Bartosz Zaborowski (Ziaja).
Raport w wersji skróconej przeczytasz i pobierzesz TUTAJ >>
PS Polskie e-sklepy – popularność rośnie wraz z liczbą dłużników [RAPORT]
Każdy użytkownik internetu choć raz zrobił zakupy w sieci, a aż 37 proc. zaopatruje się w ten sposób 5 razy w miesiącu i więcej – wynika z raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” Izby Gospodarki Elektronicznej opracowanego przez Mobile Institute.