Edukacja na mur-beton, czyli Holcim sięga po grywalizację, żeby edukować partnerów biznesowych

Edukacja na mur-beton, czyli Holcim sięga po grywalizację, żeby edukować partnerów biznesowych
Czy można w ciekawy sposób mówić o… betonie? Producent betonów i cementów Holcim (dawniej Lafarge) znalazł na to sposób, uruchamiając program lojalnościowy Holcim Club. Jego celem jest wykorzystanie grywalizacji i microlearningu, aby dotrzeć do sprzedawców w hurtowniach i składach budowlanych z wiedzą na temat produktów oraz technik ich sprzedaży.
O autorze
1 min czytania 2024-09-17

Aktywacja lojalnościowa rozpoczęła się w sierpniu 2024 roku i potrwa rok. Kluczowym elementem programu jest gra edukacyjna „Zbuduj Dom”. Zadaniem gracza jest zbudowanie domu mieszkalnego, od fundamentów aż po dach. Jak w życiu, każdy etap budowy wymaga określonych środków, które należy zdobyć poprzez zdobywanie wiedzy i rozwiązywanie testów. Gra jest dostępna na stronie internetowej oraz w aplikacji, a jej interfejs przypomina popularną grę „The Sims”.

Sama gra składa się z pigułek wiedzy – krótkich materiałów o produktach Holcim oraz technikach sprzedaży, a także pytań powiązanych z poszczególnymi materiałami (zarówno pytań jednokrotnego wyboru, jak i pytań na czas, w których im później gracz udzieli odpowiedzi, tym mniej punktów zdobywa), oraz pytań i zadań specjalnych, np. wykonanie zdjęcia ekspozycji produktów. Zaliczenie każdego z tych elementów to dodatkowe punkty, które można inwestować w rozbudowę wirtualnego domu.

Gra jest adresowana do sprzedawców w hurtowniach i składach budowlanych, które mają w swojej ofercie produkty Holcim. Jej celem jest dostarczenie im wiedzy na temat sprzedawanego asortymentu oraz umożliwienie jeszcze bardziej skutecznej sprzedaży.

Gra to jednak tylko jeden z elementów programu lojalnościowego. Holcim Club opiera się na rankingu kwartalnym, który tworzony jest przez zsumowanie punktów wynikających z miejsca uzyskanego w grze „Zbuduj Dom” oraz punktów zdobytych za przekroczenie sprzedażowego celu kwartalnego, wyznaczanego indywidualnie dla każdego uczestnika. Oprócz tego, za zrealizowanie celu, przyznawane są nagrody dodatkowe, które będą wydawane gdy ktoś oprócz realizacji targetu spełni warunek ukończenia 12 procent w grze. Nagrodami są karty pre-paid oraz karty paliwowe.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Program dla Holcim opracowała agencja lojalnościowa MPL Verbum.

Zdjęcie główne: mat. pras.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się