Do akcji dołączył PlanBe, jeden z najbardziej popularnych artystów młodego pokolenia, który inspirował młodych ludzi do wspólnego rapowania o bezpiecznym seksie, w ramach konkursu „Zakładamy się, że nawiniecie o bezpiecznym seksie”.
Każdy może definiować bliskość nieco inaczej, ale wspólne chyba dla wszystkich jest to, że kiedy się ją czuje, można być 100% sobą i mieć poczucie bezpieczeństwa przy drugiej osobie. Tak samo bliskość wygląda podczas seksu – daje swobodę do wyrażania siebie, swoich potrzeb i przede wszystkim zwiększa się, kiedy czujemy się bezpiecznie. Dlaczego więc tak mało bliskości i bezpieczeństwa jest w rapie? W końcu prowadzi ona do przyjemności, a to wszyscy chcą czuć.
Zobacz również
Zakładamy się, że o tym usłyszysz!
Bezpieczny seks to recepta na pełnię bliskości, a co za tym idzie – przyjemność i brak stresu. A z racji tego, że w popkulturze, a w szczególności w rapie, nie mówi się o tym dostatecznie dużo, Durex wraz z SEXEDPL i artystą PlanBe chcieli to zmienić i zaangażować w tę zmianę innych, organizując konkurs, w którym każdy miał okazję… zarapować o bezpiecznym seksie. Zadanie polegało na zaproponowaniu wersów, łączących trzy kluczowe słowa: seks, bezpieczeństwo i prezerwatywa. Dla autora najlepszej propozycji przygotowano nagrodę – walizkę RIMOWA wypełnioną prezerwatywami Durex Invisible wręczoną przez rapera i wkład w utwór specjalny PlanBe. Spośród uczestników konkursu organizatorzy wybrali także 10 osób, które otrzymały zestaw produktów Durex.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Poziom edukacji seksualnej w szkołach nadal pozostawia wiele do życzenia, co sprawia, że młodzi ludzie szukają wzorców w popkulturze i pornografii. Niestety, nie zawsze są to wzorce, które warto naśladować. Muzyka jako potężne narzędzie kulturowe, ma potencjał, by normalizować zdrowe nawyki i promować odpowiednie postawy, także w kwestii seksualności. Tak samo może to wyglądać w kwestii seksu i taki jest cel Durex. Misją Fundacji SEXEDPL jest edukacja seksualna, dlatego chcieliśmy wesprzeć tę akcję i wykorzystać to, że ten temat jest obecny w popkulturze, a zwłaszcza w muzyce. Wprowadzenie tam odpowiedniej narracji o bezpieczeństwie ma na celu przekonanie słuchaczy, że liczy się zarówno przyjemność, bliskość, ale i odpowiedzialność – podkreśla Patrycja Wonatowska, ekspertka SEXEDPL, seksuolożka, psycholożka.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Premiera utworu pt. „Ty i ja” miała miejsce podczas live’a na profilach Durex Polska oraz SEXEDPL. Spotkanie z fanami rozpoczęło się od rozmowy ekspertki SEXEDPL – seksuolożki i psycholożki Patrycji Wonatowskiej z Ewą Stępień na temat bezpieczeństwa i bliskości. Następnie do rozmowy dołączył artysta, a uczestnicy live’a jako pierwsi usłyszeli utwór jego, inspirowany wersami nadesłanymi w ramach konkursu. „Ty i ja” jest teraz dostępny dla wszystkich, m.in. na platformie Spotify oraz na YouTube.
Za ideę kreatywną oraz strategię kampanii odpowiada agencja DDB Warszawa. Strategię mediową oraz planowanie i zakup mediów powierzono OMD Group, a koordynację współpracy z influencerami w social mediach agencji Tears of Joy. Za komunikację PR kampanii odpowiedzialna jest agencja Big Picture.
Zdjęcia: mat. pras.