Pink Chip: narzędzie finansowe od AKQA pokazuje siłę kobiet na stanowiskach liderskich

Pink Chip: narzędzie finansowe od AKQA pokazuje siłę kobiet na stanowiskach liderskich
AKQA, we współpracy z Thematic, DEGIRO i UN Women NL, stworzyły Pink Chip. To narzędzie finansowe, które śledzi wyniki przedsiębiorstw prowadzonych przez kobiety.
O autorze
1 min czytania 2024-10-17

Kobiety na całym świecie stanowią jedynie 6% prezesów spółek giełdowych. Jak pokazują badania, firmy, którymi zarządzają są jednak bardziej dochodowe oraz mają lepsze wyniki cen akcji. Z kolei ceny akcji firm, które zatrudniają kobiety na stanowiskach dyrektorów generalnych, spadają o 2-3%. Często stawia to kobiety w negatywnym świetle, jeszcze zanim rozpoczną pracę na wysokich stanowiskach.

Między innymi dlatego AKQA, we współpracy z Thematic, DEGIRO i UN Women NL, stworzyły Pink Chip, czyli narzędzie finansowe, które śledzi wyniki przedsiębiorstw prowadzonych przez kobiety na rynkach na całym świecie.

Celem Pink Chip jest zwrócenie uwagi inwestorom na to, jak zatrudnianie kobiet na stanowiskach liderskich może polepszyć wyniki finansowe firm oraz zwiększyć ich zwroty. Jednocześnie, AKQA chce po prostu wesprzeć kobiety-liderki.

Pink Chip uruchomiono w Międzynarodowy Dzień Kobiet. Informacja o powstaniu narzędzia miała miejsce podczas otwarcia giełdy w Euronext. Tematem tegorocznego wydarzenia było „#InvestInWomenAccelerateProgress”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ciągu dwóch tygodni od uruchomienia aplikacji, ponad 14 500 nowych inwestorów w spółki Pink Chip, odnotowało wzrost ceny akcji o 6,7%. Od tego czasu indeks wzrósł o kolejne 9,48% i przewyższył rynkowe benchmarki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Z kolei reklama Pink Chip osiągnęła ponad 2 miliony wyświetleń w mediach społecznościowych i na nośnikach zewnętrznych, a w ciągu pierwszego tygodnia przyciągnęła niemal 70 000 odwiedzających stronę poświęconą narzędziu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pink Chip został nagrodzony trzema Złotymi i dwoma Srebrnymi Lwami na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 2024. Zdobył:

  • Glass: The Lion for Change (nagroda dla prac, które demonstrują idee mające na celu zmianę świata i zajmują się kwestiami nierówności poprzez świadomą reprezentację płci),
  • Złotego Lwa za Cele Zrównoważonego Rozwoju, przyznawanego za rozwiązania przyczyniające się do osiągnięcia równości płci,
  • Złotego Lwa za Dane i Analitykę w kategorii Creative Strategy Lions (doceniono strategię inspirowaną wnikliwą analizą i interpretacją danych, ujawniającą możliwości biznesowe),
  • Srebrnego Lwa za innowacyjność w kategorii Fintech (za przełomową technologię i pomysły na rozwiązywanie problemów, które pokazują możliwości mające na celu zmianę krajobrazu finansowego),
  • Srebrnego Lwa za korzystanie z platform cyfrowych w kategorii Direct.

Narzędzie jest dostępne bezpłatnie na stronie Pink Chip oraz w aplikacji DEGIRO.

PS Kobiety i AI: wyzwania, spostrzeżenia i perspektywy w regionie CEE [RAPORT]

PS2 Iga Świątek zwyciężczynią rankingu TOP 50 najbardziej wpływowych kobiet w polskim biznesie sportowym