Sąd potwierdził decyzję UOKiK w sprawie nieuczciwych praktyk Jeronimo Martins Polska. Właściciel sieci Biedronka nie miał prawa domagać się od dostawców rabatów, które nie zostały ustalone w umowie. Sąd wyznaczył karę ponad 506 mln zł dla firmy.
To kolejna wygrana sprawa, w której Prezes UOKiK skutecznie chroni uczestników rynku przed nieuczciwymi praktykami sieci handlowych. Wcześniej sądy potwierdzały decyzje organu m.in. w takich sprawach jak błędne oznakowania owoców i warzyw krajem pochodzenia przez Kaufland i Biedronkę.
Zobacz również
-
Piotr Szeleszczuk (Decathlon): Chcemy, żeby Work-Sport Balance było zapamiętane i zostało z nami na dłużej
-
#PrzeglądTygodnia [11.10-17.10.24]: kto odpowiada za nieetyczne działania influencerów, Allegro rezygnuje ze sprzedaży alkoholi, Pet Crocs, czyli obuwie dla psów
-
#PolecajkiNM cz. 27: bar The 007, Meaningful Brands™ 2024 Global report, eksperyment Zimbardo w erze AI, design cyfrowy dla zdrowia psychicznego
W ustnym uzasadnieniu Sąd podkreślił ogromną przewagę sieci Biedronka nad dostawcami. Jednocześnie podzielił stanowisko UOKiK, że sieć handlowa ma obowiązek wykonywania zawartych umów i powstrzymania się od jednostronnych zmian ceny.
– To precedensowy wyrok ważny dla całego rynku. Potwierdza przyjęty przez nas i realizowany sukcesywnie i z determinacją kierunek działań w przewadze kontraktowej. Stoimy na straży polskich dostawców i producentów żywności – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.
Decyzja nie jest prawomocna i stronom przysługuje apelacja.
#PolecajkiNM cz. 27: bar The 007, Meaningful Brands™ 2024 Global report, eksperyment Zimbardo w erze AI, design cyfrowy dla zdrowia psychicznego
źródło: UOKiK, opracowanie: Agata Drynko
Słuchaj podcastu NowyMarketing