W cyklu #TheBestOfEffie wspominamy kampanie, które nie tylko zostały uhonorowane najwyższą możliwą nagrodą w konkursie Effie, lecz również zapisały się w pamięci odbiorców jako wyjątkowe i nadające kierunek całej branży reklamy w Polsce.
Weź udział w Gali Effie Awards Poland 2024 >>>
Zobacz również
Grand Prix 2007: Zelmer – „Testy”
W momencie powstawania kampanii, na rynku AGD liczyło się zaledwie kilku graczy. Główni konkurenci Zelmera, dzięki konsekwentnym kampaniom, zbudowali już atrakcyjne emocjonalnie wizerunki. Edukowani przez konkurencyjne kampanie klienci stali się coraz bardziej wymagający, biorąc pod uwagę coraz więcej kryteriów przy wyborze produktu.
Głównym wyzwaniem stało się utrzymanie pozycji lidera w segmencie i głównych kategoriach (odkurzacze, AGD kuchenne) i osiągnięcie wymiernych efektów sprzedażowych w sytuacji rosnącej konkurencyjności rynku, aktywnej od lat komunikacyjnie konkurencji oraz spadków dynamiki w segmencie kuchennym. Zelmer, pomimo bycia zdecydowanym liderem rynku, nie mógł liczyć na dalsze wzrosty właśnie z powodu słabnącego, w porównaniu z konkurencją wizerunku.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Strategia została zbudowana w oparciu o główny insight konsumencki – potrzebę posiadania niezawodnych sprzętów. Niezawodność została wybrana również z powodu prawa percepcji – Zelmer od lat postrzegany był właśnie jako niezawodny, solidny, trwały – budowanie na tych wartościach zwiększało wiarygodność przekazu. Kolejnym powodem było prawo koncentracji i wyłączności – niezawodność była wtedy niewykorzystywana przez konkurencję i pozwalała wyraźnie się odróżnić.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Sprawdź, co po latach mówią o kampanii Tomasz Modzelewski – ówczesny Dyrektor Marketingu, Agata Kusińska – ówczesna Strategy Director i Maciej Marasek – ówczesny Creative Director.
- Tytuł: ,,Testy’’
- Zgłaszający: Red8 Advertising, Starlink
- Klient: Zelmer
- Kategoria: Środki trwałe
Streszczenie kampanii
Zadaniem kampanii była budowa nowego atrakcyjnego wizerunku „mocno zakurzonego” Zelmera w celu utrzymania wieloletniej pozycji lidera, zachwianej w wyniku słabej komunikacji i silnie rosnącej konkurencyjności rynku. Nowa strategia komunikacji i platforma kreatywna postawiły na jeden, najważniejszy i niewykorzystany przez konkurencję insight konsumencki tej kategorii – niezawodność. Odważyły się również w charakterze kampanii odejść daleko od obecnych wtedy w komunikacji małego AGD trendów: rodzinnych klimatów, innowacyjnych rozwiązań, kampanii stricte produktowych. W efekcie tych działań, na koniec kampanii Zelmer wykazał się wzrostami, które zdecydowanie przerosły i tak odważne plany.
Weź udział w Gali Effie Awards Poland 2024 >>>